«پیشینه شعر عاشورایی در زبان فارسی» بررسی می‌شود

19 خرداد 1389 ساعت 13:49

فرهنگ - اندیشه: ششمین نشست عاشوراپژوهی «چهل منزل تا اربعين» با عنوان « پیشینه شعر عاشورایی در زبان فارسی » برگزار می‌شود.


ششمین نشست از دوره دوم نشست‌های عاشورا‌پژوهی  «چهل منزل تا اربعین» با عنوان «پیشینه شعر عاشورایی در زبان فارسی» از سوی مرکز مطالعات راهبردی خیمه برگزار می‌شود.

اين نشست با حضور استاد محمدعلی مجاهدی، شاعر و پژوهشگر ادبیات آیینی روز پنج شنبه ۲۰ خردادماه تشکیل می‌شود.

محمدعلی مجاهدی مسئوليت انجمن‌های ادبی «محيط» و «حرم» قم را به عهده داشته است. وی همچنین مدير انجمن شعر و قصه استان قم و مسئول انجمن شاعران و مداحان استان قم است، ضمن آنکه به عنوان دبیر اصلی کنگره شعر فاطمی در قم نیز اتخاب شده بود.

مجاهدی متخلص به «پروانه» به سرودن اشعاری با قلم محكم و استوار و طبعی لطيف مشهور است. بخشی از آثار وی درباره سیدالشهدا و ملهم از حادثه کربلا سروده شده است.

جلسات عاشوراپژوهی «چهل منزل تا اربعين»، به همت مركز مطالعات راهبردی خيمه پنج شنبه هر هفته ، از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در سالن شهيد فهميده واقع در قم، باجك۳، مجتمع فرهنگيان، ميدان صادقيه، كانون شهيد فهميده برگزار می‌شود.

كليه علاقه‌مندان به مباحث عاشوراپژوهی می‌توانند در اين نشست‌ها شركت كنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌ ۷۷۵۱۴۲۳-۰۲۵۱ تماس حاصل فرمایند.


کد مطلب: 13295

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13295/پیشینه-شعر-عاشورایی-زبان-فارسی-بررسی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir