تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۳۳۵۶

«درة‌الصدف» و «زهير بن قين»؛ در دست توليد

«درة‌الصدف» و «زهير بن قين»؛ در دست توليد
فرهنگ: محمود فلاح، تهيه‌كننده تلويزيون، از ساخت چند فيلم تاريخی ـ مذهبی در مركز سيما فيلم خبر داد.

وی با اعلام اين خبر اظهار كرد: «درة‌الصدف»، «شماس شامی»، «كعبه» و «زهيربن قين» عنوان فيلمنامه‌هايی است كه در قالب فيلم تلويزيونی در مركز سيمافيلم توليد خواهد شد.

فلاح تأكيد كرد: در واقع يكی از علت‌های اصلی ساخت اين تله‌فيلم‌ها كه به لحاظ شرايط ساخت و مضمون بسيار سنگين نيز هست، استفاده از دكور پروژه «مختارنامه» است كه به خوبی می‌تواند اين فيلم‌ها را در خود پوشش دهد.

فلاح به وضعيت اين پروژه‌ها اشاره كرد و گفت: پروژه «شماس شامی» تصويب شده و در مرحله برآورد مالی قرار دارد، ضمن اين‌كه قرار است توسط علی شاه‌حاتمی كارگردانی شود. طرح «درة‌الصدف» نيز تصويب شده و در مرحله نگارش قرار دارد، تله‌فيلم «زهيربن قين» نيز توسط فريبرز صالح كارگردانی خواهد شد.

وی تصريح كرد: پروژه تاريخی «شماس شامی» به زودی وارد مرحله پيش توليد خواهد شد و از جمله توليدات امسال گروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. داستان اين فيلم از مرگ معاويه آغاز می‌شود و در ميان حوادث كربلا به پايان می‌رسد. كاراكتر محوری آن، شخصيتی به نام جالوث است كه سفير روم در شام بوده و از ديد او به واقعه كربلا پرداخته می‌شود.

فلاح در پايان عنوان كرد: به احتمال قوی تعدادی از اين كارها امسال جلوی دوربين خواهد رفت و به مناسبت ايام محرم روی آنتن خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما