تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۳۳۶۷

هواپیمای زایران عمره گزار در«جده» با چندین ساعت تاخیر پرواز می‌کند

هواپیمای زایران عمره گزار در«جده» با چندین ساعت تاخیر پرواز می‌کند
جهان: زایران عمره گزار ایرانی پس ازا دای مناسک عمره مفرده به هنگام بازگشت از این سفر معنوی درفرودگاه بین‌المللی جده به دلیل فرسودگی و نقص فنی برخی هواپیماها با تاخیرهای حداقل ۳ تا ۱۶ ساعته پروازها رو به رو می‌شوند.

«حمید حبیبی» مدیر دفتر سازمان حج وزیارت ایران در عربستان سعودی گفت: با توجه به مشکل پیش آمده، از سوی مدیریت سازمان حج و زیارت تمهیداتی اندیشیده شده تا زایرانی که پرواز آنان بیش از شش ساعت به طول می‌انجامد به هتلی که در شهر «جده» در نظر گرفته شده، منتقل شوند.

وی در ادامه اظهارات خود فرسودگی و نقص فنی را از علل اصلی تاخیر پرواز زایران خانه خدا دانسته است و افزود: اگر چه باید مقامات مسوول در شرکت هواپیمایی هما و شرکت هواپیمایی سعودی ایرلاین پاسخگوی مشکل پیش آمده باشند، با این وجود از سوی مدیریت سازمان حج و زیارت رایزنی‌ها برای حل سریع این مسئله در تهران آغاز شده است.

به گفته وی بر اساس توافق به عمل آمده، شرکت هواپیمایی هما مسوول جابه‌جایی بیش از نیمی از زایران عمره‌گزار ایرانی به سرزمین وحی است.

حبیبی، شمار زایرانی که روزانه عربستان را به مقصد ایران ترک می‌کنند، حدود پنج هزار نفر اعلام کرد. به گفته وی این تعداد در قالب حدود ۱۵ پرواز روزانه «جده» را به مقصد تهران و سایر استان‌های کشور ترک می‌کنند‌.

وی از مسوولان و دست اندرکاران شرکت هواپیمایی هما خواست با هدف تسریع در جابه جایی زایران خانه خدا، با توجه به حجم بالای مسافران در این مسیر از هواپیماهایی استفاده کنند که زایران را کمتر دچار مشکل و تاخیرهای احتمالی کنند.

بر اساس توافق مقامات سازمان حج کشور با وزارت حج عربستان، این کشور امسال میزبان حدود ۴۰۰ هزار زایر عمره‌گزار ایرانی خواهد بود‌.

وی شمار زایرانی که تاکنون وارد عربستان سعودی شده‌اند را ۱۳۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۵ هزار نفر آنان در مکه مکرمه به سر می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما