تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۳۴۳
تهیه کننده رادیو گفت و گو:

همیشه برای برنامه سازی عاشورایی دیر اقدام می شود

به گزارش خیمه، تهيه‌كننده و سردبير شبكه راديويی گفت‌وگو با تاكيد بر مطلب فوق، به اين پرسش كه راديو به چه ميزان توانسته در اشاعه فرهنگ عاشورا و تبيين عقلانيت قيام امام حسين(ع) موفق عمل كند، اين‌گونه پاسخ داد: استراتژی راديو گفت‌وگو از همان ابتدا بر اين اصل استوار بوده كه نگاهی علمی و انديشمندانه به موضوعات داشته باشد و سعی خود را بر اين گذاشته كه با نگاه تحليلی و با استفاده از نظرات بزرگان و صاحبنظران عرصه دين و انديشه، در برنامه‌های مختلف خود موضوع محرم و عاشورا را مورد بحث و بررسی قرار دهد . 

حميدرضا پورعلی‌محمد افزود: از جمله اين آثار می‌توان به برنامه‌های زنده شبكه كه به شكل مستقيم و با استفاده از تحليل‌های صاحبنظران به موضوع نقد و بررسی تحريف‌های انجام گرفته در قيام عاشورا و مراسم بدعت‌آميز عاشورا می‌پرداخت، اشاره كرد همچنين برنامه‌ ديگری نيز با عنوان «مقتل‌شناسی» به مقتل‌های مهمی كه تاكنون درباره عاشورا نوشته شده، اشاره داشت و برنامه «انديشه‌های رو‌به‌رو» نيز به معرفی و صحبت با نويسندگان كتب مهمی كه در زمينه محرم به نگارش درآمده، می‌پرداخت ضمن اينكه ساير برنامه‌های راديو گفت‌وگو نيز به فراخور موضوع به اين مساله می‌پرداختند.

اين تهيه‌كننده و سردبير راديو، در پاسخ به اين پرسش كه در مجموع رويكرد راديو گفت‌وگو را در زمينه توليد آثار محتوايی عاشورايی چگونه ارزيابی می‌كنيد، اظهار داشت: من فكر می‌كنم در مجموع، رويكرد راديو گفت‌وگو در ايام محرم، رويكرد خوب و مثبتی بوده و اين شبكه توانسته در سطح خودش خوب عمل كند ضمن اينكه با برنامه‌ريزی‌های بهتر و مناسب‌تر می‌توان عملكرد بهتری را در سال‌های آتی از راديو گفت‌وگو شاهد بود.

تهيه‌كننده و سردبير برنامه «انديشه‌های رو‌به‌رو» راديو گفت‌وگو، سپس در پاسخ به اين پرسش كه اگر بخواهيم مقايسه‌ای بين آثار توليدی راديو و تلويزيون در ايام محرم امسال داشته باشيم، فكر می‌كنيد كداميك از اين دو رسانه توانسته در زمينه انتقال اهداف و پيام عاشورا به مخاطبان موفق‌تر عمل كند، اظهار داشت: اين امر بستگی به سلايق مخاطبان دارد ما نمی‌توانيم بگوييم كدام يك از اين دو رسانه توانسته موفق‌تر عمل كند چراكه به عنوان مثال يكسری از مخاطبان، برخی از برنامه‌ها‌ی تلويزيون را نمی‌پسندند در حاليكه همان برنامه‌ها ممكن است مورد پذيرش و پسند گروه ديگری از مخاطبان قرار گيرد.

پورعلی‌محمد در ادامه به ذكر مثالی در اين خصوص پرداخت و گفت: به عنوان مثال من مطلقا سريال «پريدخت» را نپسنديدم و به نظرم ساخت اين‌گونه سريال‌ها در حوزه عاشورا و انتقال پيام واقعی عاشورا به مخاطبان نه تنها كاربردی ندارد بلكه اشتباه است اما همين سريال مخاطبان خودش را نيز پيدا كرد كه آنها با سريال ارتباط برقرار كردند.

وی در ادامه اظهارات خود تاكيد كرد: البته به نظر من تلويزيون اگر استراتژی مشخصی داشته باشد، به واسطه زنده بودن و نزديك بودن به مخاطبان، بهتر خواهد توانست مفاهيم و پيام عاشورا را به نحو صحيح به مخاطبان انعكاس دهد.

بنا بر گزارش ایکنا، «پورعلی‌محمد» در انتها به اين پرسش كه اگر بخواهيم برنامه‌سازی‌ عاشورايی موفقی را هم در راديو و هم در تلويزيون تجربه كنيم، شما چه راهكاری را پيشنهاد می‌كنيد، پاسخ داد: اگر برنامه‌سازان خود را ملزم به تحقيق بدانند، حال چه خودشان در عرصه راديو و تلويزيون تحقيق كنند و چه آن را به اهالی فن بسپارند، از كليشه‌ها دوری كنند و در عين حال از زمان كافی برای برنامه‌سازی برخوردار باشند، می‌توانند برنامه‌های محتوايی خوبی را در حوزه عاشورا عرضه كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما