حادثه مرگبار برای اتوبوس زایران ایرانی در تركیه

همشهری آنلاین , 30 خرداد 1389 ساعت 9:54

در پی واژگونی یکی از دو اتوبوس حامل زایران تبریزی که از مسیر ترکیه به عراق و سوریه سفر می‌کرد، ۶ نفر کشته و بیش از ۲۵ تن زخمی شدند.


جهان: در پی واژگون شدن یك اتوبوس ایرانی در استان شرقی بیتلیس در تركیه، حداقل ۶ نفر از مسافران كشته و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه زمان چاپ تركیه، این حادثه صبح ۲۹ خرداد و در منطقه اهلات در استان بیتلیس رخ داد و مجروحان حادثه پس از این تصادف به بیمارستان‌های بیتلیس و شهر تاتوان منتقل شدند.

گفته می‌شود این اتوبوس به‌دلیل لغزنده بودن جاده در هنگام عبور از یك پیچ، واژگون شده است. در همین حال، یكی از مسافران اتوبوس سانحه دیده در تركیه به خبرگزاری ایرنا گفت: پنج‌شنبه اتوبوس ما از تبریز حركت كرد و جمعه شب گذشته از مرز بازرگان وارد تركیه شدیم و قرار بود به سوریه برویم و از آنجا عازم كربلا شویم.

وی ادامه داد: كاروان زایران سوریه و كربلا متشكل از ۲ اتوبوس بود كه یكی از اتوبوس‌ها در جلو حركت می‌كرد. وی افزود: وقتی اتوبوس واژگون شد، ۶ نفر از مسافرها در این سانحه در دم جان باختند و بقیه كه صدمه دیده بودند، به ۳ بیمارستان در نزدیكی شهر بیتلیس منتقل شدند.

وی رسیدگی به وضع مصدومان از سوی پزشكان و كادر درمانی این بیمارستان را خوب توصیف كرد و افزود: با توجه به اینكه تمامی لوازم و به‌خصوص پوشاك مسافران در اتوبوس و صحنه حادثه جا‌مانده است، تنها مشكل كنونی آنها دسترسی به لوازم و به‌خصوص لباس‌هایشان است. به گفته مسئولان بیمارستان، برخی از مسافران جراحت كمی دارند و ۲۵ نفر از آنان كه بیشتر صدمه دیده‌اند تحت معالجه قرار دارند.


کد مطلب: 13451

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13451/حادثه-مرگبار-اتوبوس-زایران-ایرانی-تركیه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir