معاون سازمان تبلیغات:

سیاست واگذاری امور فرهنگی و مذهبی به مردم را اجرا می‌کنیم

خبرگزاری ايرنا , 8 تير 1389 ساعت 10:18

به گفته معاون سازمان تبلیغات اسلامی، اگر از تشکل‌های دینی و مردمی حمایت شوند، بسیاری از برنامه‌ها راحت اجرا می‌‌شود و نیازی به نیرو و پرسنل نیست.


جامعه: معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: واگذاری امور به مردم یکی از سیاست‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی است که آن را اجرا می‌کنیم.

حجت‌ الاسلام اسماعیل فلاح، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: سازمان تبلیغات اسلامی امور فرهنگی و مذهبی را با بهره‌‌گیری از تشکل‌های مردمی هدایت و اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: از جمله اجرایی کردن این سیاست سازمان، مدیریت تبلیغات اسلامی در مساله اعتکاف در تمام شهرستان‌های فارس است که این سازمان در ورود و اجرای کار دخالتی نداشته است.

فلاح بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ثابت کرد که اگر از تشکل‌های دینی و مردمی حمایت شود و در اجرا از آنها کمک بگیریم،‌ بسیاری از برنامه‌ها راحت اجرا می‌‌شود و نیازی به نیرو و پرسنل نیست.

وی اضافه کرد: فرهنگ را نمی‌توان جدا از مردم تعریف کرد زیرا فرهنگ باید و نباید‌های مردمی و آداب و رسوم مردم است بنابراین باید مردم را وارد کار کرد تا راحت تر کار اجرا شود.

فلاح ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی اصل ۴۴ را تا حدودی در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی عملیاتی کرده به طوری که در حوزه اوقات فراغت و برنامه‌های ایام محرم و صفر، ماه رمضان و امور قرآنی را به تشکل‌های مردمی واگذار کرده و تنها حمایت و نظارت خود را انجام می دهد.

وی گفت: محور اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برنامه سند چشم انداز و ابلاغ اساسنامه جدید و برنامه‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در کشور ایجاد می‌شود.

فلاح افزود: حضور سازمان در برخی شهرها از نیازهای مهم مردم و مطالبه مسؤلان محلی است ومسئولان شهرستان‌های جدید التأسیس مرتب درخواست ایجاد نمایندگی و دفتر می‌کنند اما محدودیت‌‌هایی داریم.

وی اظهار داشت: پشتیبانی از تشکل‌ها و برنامه‌‌ها را نمی‌توان ضعیف ارزیابی کرد اما نیازهای مورد انتظار در این بخش برآورده نشده است.

فلاح بیان کرد: استان فارس با گسترش شهرنشینی و وجود شهرستان‌های زیاد و روستاهای بزرگ از وضعیت ویژه‌‌ای برخوردار است که با همکاری مدیران این استان و امام جمعه شیراز توانسته‌ایم وضعیت پشتیبانی از دفاتر را افزایش دهیم و بیشترین اعتبارات را در این مدت به شهرستان‌ها اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش اعتبارات ادارات شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی،‌ وضعیت فعالیت‌ها با بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی ارتقا یابد.


کد مطلب: 13550

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13550/سیاست-واگذاری-امور-فرهنگی-مذهبی-مردم-اجرا-می-کنیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir