تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۲۵
۱
۰
کد مطلب : ۱۳۵۶
نماینده ولی فقیه در سوریه:

قیام امام حسین(ع) چون نبرد حق علیه باطل بود جاودانه می ماند

 به گزارش خیمه ، آيت‌الله سيد مجتبي حسيني، در همايش "بررسي قيام امام حسين (ع)" كه در هتل سفير دمشق برگزار شد، افزود: قيام امام حسين (ع)، درسي براي تمام شيعيان و اهل تسنن در زمانهاي مختلف بوده است.

وي، انقلاب اسلامي ايران را نيز نشات گرفته از قيام امام حسين دانست و تاكيد كرد كه پيروزي اين انقلاب در برابر رژيم تا بن دندان مسلح شاه، نه با سلاح، بلكه با لبيك مردم به دعوت امام خميني (ره) و محبت و وحدت، محقق شد.

حسيني، در ادامه از ناآگاهي بسياري از مسلمانان از عاشورا و شخصيتهاي آن انتقاد كرد و گفت: متاسفانه وقتي به عنوان مثال در سوريه مي‌گويند حضرت زينب، فقط مكان آن را مي‌دانند، در حالي كه نمي‌دانند او كيست و اصلا دختر چه كسي است. 

سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه نيز در اين همايش گفت: امام حسين (ع) با قيام خود، اسلام ناب محمدي را زنده كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد موسوي با اشاره به اينكه قيام امام حسين براي اصلاح جامعه بود، افزود: نهضت امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي نيز در واقع با تاسي از همين قيام صورت گرفت تا نور هدايت را بار ديگر به جامعه بتاباند و به اين سبب بود كه امام خميني (ره) فرمودند كه انقلاب ما انفجار نور بود. 

عضو شوراي حزب‌الله لبنان نيز در اين نشست گفت: انقلاب اسلامي رابطه‌اي بسيار نزديك و تنگاتنگ با قيام امام حسين (ع) دارد.

شيخ "محمد يزبك" در ادامه با ستايش مقاومت ضد صهيونيستي رزمندگان حزب‌الله گفت: گزارش "وينوگراد" همان مطلبي را گفت كه سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله از همان آغاز جنگ در تابستان ‪ ۲۰۰۶‬گفته بود كه پيروزي لبنان و مقاومت و شكست دشمن صهيونيستي و حاميانش بود.

بنا بر گزارش ایرنا، وي گفت: آنان خواستند مقاومت نابود شود و امت ديگر حسين را نداشته باشد، اما مقاومت اسلامي يكي از بركات قيام عاشورا است كه در آغوش حضرت امام خميني (ره) رشد و نمو يافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

سايت مفيدي بود ممنون