حال علامه فضل الله رو به بهبود است

12 تير 1389 ساعت 10:44

اوضاع جسمی علامه سید محمد حسین فضل‌الله که به دلیل بیماری کبدی مدتی است در بیمارستان بستری است،‌ رو به بهبودی است.


جهان: اواخر هفته گذشته،‌ برخی رسانه‌ها از وخامت اوضاع جسمی علامه سید محمد حسین فضل‌الله مرجع شیعیان لبنان و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خبر داده بودند. این خبر که با شایعاتی مبنی بر مرگ و کمای کامل ایشان همراه بود.

اما صبح روز جمعه یازدهم تیرماه معاون ایشان در قم خبرهای مذکور را تکذیب کرد و در عصر همان روز از بهبودی نسبی وی خبر داد.

بنا بر گزارش‌ها، وضعيت جسمانی علامه محمد حسین فضل الله که به دلیل بیماری کبد در «بيمارستان بهمن» واقع در ضاحيه جنوبی شهر بيروت بستری بود، پیش از جمعه وخیم بوده است به طوری که پزشکان برای توقف خونريزی ایشان ناچار به استفاده از تنفش مصنوعی شده بودند.

«شیخ یاسر» معاون دفتر آیت‏الله فضل‌لله در قم، ضمن تأیید خبر بهبودی ایشان گفت: «بحمدالله حال علامه فضل‌الله از عصر روز جمعه بهتر شده و هوشیار هستند.»

همچنین «سید جعفر فضل الله» و «سید علی علی فضل الله» فرزندان علامه فضل الله که مدتی است به نيابت از ايشان نماز جمعه بيروت را اقامه می‌‏کنند هم به علت وخامت حال پدرشان در نماز جمعه اين هفته حاضر نشدند و «حجت‏الاسلام حسين الخشن» نماز جمعه امروز بيروت را اقامه کرده است.

یک منبع در دفتر علامه فضل‌الله، اظهار داشت که بنا بر اعلام تیم پزشکی علامه فضل‌الله حال عمومی وی رضایت‌بخش است و خبر برخی رسانه‌ها مبنی‌بر وخامت اوضاع جسمانی یا درگذشت وی بی‌پایه و اساس است.

بنا بر اعلام تیم پزشکی علامه فضل‌الله، تلاش ها برای درمان این مرجع تقلید و خونریزی داخلی وی ادامه دارد و امید است این تلاش‌ها نتیجه‌بخش باشد چرا که علامه فضل‌الله در حالت‌های مشابه نیز از چنین وضعیتی خارج شده است.

در همین ارتباط،‌ مدیریت بیمارستان «بهمن» در بیروت پایتخت لبنان شب گذشته، ۲۰ رجب ۱۴۳۱ اطلاعیه صادر کرد و در آن جدیدترین خبر از وضعیت جسمی علامه را تشریح نمود. متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم - مدیریت بیمارستان «بهمن» به اطلاع می‌رساند، حال جسمی علامه مرجع، سید محمدحسین فضل‌الله در حالت استقرار است و برخی اخبار منتشر شده که حاکی از وخیم یا ناامیده کننده بودن وضعیت ایشان دارد، عاری از صحت است و شایعاتی بیش نیست.

مدیریت بیمارستان «بهمن» از همگان به ویژه رسانه‌ها تمنا دارد که برای دریافت هرگونه خبر جدیدی در این باره، به مدیریت بیمارستان یا بخش اطلاع‌رسانی دفتر علامه فضل الله (دام ظله الشريف) مراجعه کنند.

گفتنی است بیمارستانی که فضل‌الله در آن بستری است وابسته به انجمن کمک‌های خیریه‌ای است که تحت نظارت علامه فضل‌الله اداره می‌شود.

علامه فضل‌الله از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی موثر در لبنان است که نقش موثری در تحولات سیاسی این کشور دارد.


کد مطلب: 13572

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13572/حال-علامه-فضل-الله-رو-بهبود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir