کاردانی مدیریت حج و زیارت راه‌اندازی می‌شود

13 تير 1389 ساعت 14:04

این شیوه به صورت بسته‌های آموزشی متعدد و در دوره سه تا حداکثر شش ساله است که باید بگذرانند و با امتحان مدرک اصلی وزارت علوم را می‌گیرند و می‌توانند ادامه تحصیل بدهند.


جامعه: مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و مدیر هماهنگی واحدهای استانی این دانشگاه، از راه‌اندازی کاردانی مدیریت حج و زیارت خبر می‌دهد.


محمد حسین موسی زاده گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی جدیداً دوره‌ای را به شیوه پودمانی در مقطع کاردانی تحت عنوان مدیریت حج و زیارت مصوب کرده که افراد پس از گذراندن این دوره پودمانی مدرک دریافت می‌کنند.

وی افزود: این شیوه به صورت بسته‌های آموزشی متعدد و در دوره سه تا حداکثر شش ساله است که باید بگذرانند و با امتحان مدرک اصلی وزارت علوم را می‌گیرند و می‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌هایی که قسمت آموزش سازمان حج و زیارت انجام می‌دهد این دانشگاه بتواند در مقطع لیسانس هم این دوره را با اهدافی که سازمان در نظر دارد تدوین کرده تا به اعتلای این سفر معنوی کمک کند.

محمد حسین موسی زاده در ادامه گفت: ما می‌توانیم مردم شناسی مدینه و کارهای مختلفی که در مکه و مدینه می‌تواند انجام شود را بصورت پودمان‌های هشت واحدی به مدیران کاروان و کارگزاران حج آموزش دهیم که این روشی برای ارتقای علمی کارمندان حج و زیارت و مدیران کاروان‌ها است و شناخت و معرفت آن سیستم را زیاد می‌كند این نکته‌ای است که امیدواریم به لطف خداوند عملی شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم دوره‌های تک پودمانی را هم آموزش بدهیم که دوره‌های کوتاه مدت ۸ ، ۵ و ۴ واحدی برای مدیران کاروان‌ها است و این دوره‌ها بتواند معضلاتی که در این مسیر وجود دارد حل کند.


کد مطلب: 13623

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13623/کاردانی-مدیریت-حج-زیارت-راه-اندازی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir