همایش آموزشی توجیهی هشتمین دوره عمره دانش‌آموزی كشور برگزار شد

خبرگزاری شبستان , 15 تير 1389 ساعت 10:26

همایش آموزشی توجیهی هشتمین دوره عمره دانش‌آموزی در قم برگزار شد.


جامعه: معاون سازمان دانش آموزی كشور از برگزاری همایش آموزشی توجیهی هشتمین دوره عمره دانش آموزی در قم خبرداد.

معاون سازمان دانش آموزی كشور ۱۴ تیر در این همایش با اشاره به اینكه عمره دانش‌آموزی تاثیر زیادی روی دانش‌آموزان دارد، گفت: امسال نخبگان و برجستگان برای اعزام به عمره انتخاب شدند كه باید با رفتار خود عمره سال آینده را تضمین كنند.

علی حسنی با اشاره به تاثیرات مثبت عمره دانش‌آموزی بر روی دانش آموزان افزود: امسال نشان می‌دهیم كه دانش‌آموزان قدرت درك عمره را دارند و از آن بهره می‌جویند.

معاون سازمان دانش آموزی كشور تصریح كرد: از زمانی كه اعزام دانش‌آموزان به عمره دانش‌آموزی در ایران آغاز شده این امر باعث تشویق و ترغیب كشورهای دیگر به این امر مقدس شده است.

وی با اشاره به اینكه با به وجود آمدن مقدمات لازم سال آینده ۱۲ هزار دانش آموز به عمره مشرف می‌شوند، افزود: رفتار شما تضمین كننده اعزام این ۱۲ هزار نفر به نهمین دوره عمره دانش‌آموزی است كه بهمن ماه سال جاری اعزام‌ها آغاز می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت استان قم نیز در این مراسم گفت: عمره دانش‌آموزی در سلامت فردی و اجتماعی دانش‌‌آموزان نقش ویژه‌ای دارد و باید در این سفر معنوی دانش آموزان توشه‌ای از این زیارت بچینند که یک عمر محافظ آنها در زمینه‌های مختلف باشد.

رضایی با اشاره به اینكه عمره‌گزاران دانش‌آموزی در قالب یك كاروان به عمره مشرف می‌شوند، ادامه داد: تبعیت از مدیر كاروان در این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر سازمان حج و زیارت استان قم خطاب به دانش‌آموزان عمره‌گزار گفت: شما نسلی از افراد تحصیل كرده هستید كه به نمایندگی از این قشر در عربستان ظاهر می‌شوید و نحوه حضور شما در این كشور اهمیت بالایی دارد و باید سعی كنید به تمام قوانین و مقررات كشور عربستان احترام بگذارید.

وی با اشاره به اینكه حساسیت‌های زیادی روی زایران ایرانی در عربستان وجود دارد، یادآور شد: رعایت و توجه شما به قوانین و ضوابط داخلی كشور عربستان باعث كمرنگ شدن این حساسیت‌ها روی زایران ایرانی می‌شود و همچنین باعث می‌شود شما دچار مشكل نشوید.

رضایی تاکید کرد: سفر حج سفر خودسازی است و شما باید از لحظه لحظه وقت خود در رسیدن به خودسازی مناسب بهره بجویید.

مدیركل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش گفت: سفر معنوی حج آغاز و شروعی برای زندگی مجدد انسان‌ها است كه با بهرگیری از آن می‌توانند از بركات آن استفاده كنند.

محمدحسین امین جعفری ادامه داد: ماه‌های مبارك رجب و شعبان مقدمه‌ای برای حضور در ماه ضیافت پروردگار است كه باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینكه عمره‌گزاران دانش آموزی در بهترین ماه‌های سال به عمره مشرف می‌شوند، افزود: بهره‌گیری از فضایل و خوبی‌های این دو ماه بزرگ در كنار مسجد پیامبر و خانه خدا نصیب هر كسی نمی‌شود، پس قدر خود را بدانید و از این سفر نهایت بهره را ببرید.

مدیركل آموزش و پرورش استان قم تصریح كرد: خداوند متعال هر آنچه به ما داده خوب است، ولی سه موضوع و موقعیت ارزشمند به ما داده است كه از بهترین نعمت‌هایی است كه خداوند آفریده است.


کد مطلب: 13636

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13636/همایش-آموزشی-توجیهی-هشتمین-دوره-عمره-دانش-آموزی-كشور-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir