طرح بازسازي گنبد مرقد مطهر امام موسي کاظم(ع) پايان يافت

خبرگزاری ايرنا , 18 تير 1389 ساعت 21:51

مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي از اتمام کار بازسازي و بهسازي گنبد حرم مطهر امام موسي کاظم (ع) خبر داد.


حسين زارع صفت روز پنجشنبه همزمان با سالگرد شهادت آن حضرت در گفت و گو با ايرنا افزود : پرده برداري از گنبد جديد بارگاه مطهر هفتمين ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولايت همزمان با نيمه شعبان طي مراسمي رسمي انجام خواهد شد.
وي اظهارداشت : عمليات نوسازي و بازسازي گنبد بارگاه مطهر امام موسي ابن جعفر
(ع) ، دو سال طول کشيده است.

وي گفت : در ابتداي طرح ، کار طلاکاري گنبد در قالب يک برنامه يک ساله به خراسان رضوي واگذار شد که در حين اجراي طرح به دليل فرسودگي لايه مياني گنبد مطهر که در طرح پيش بيني نشده بود ،ناچار به نوسازي و بهسازي آن شديم.
وي با بيان اينکه همين اقدام خود يک سال پروژه را طولاني تر کرد، افزود : بعد ازمقاوم سازي گنبد لايه رويي آن هم نوسازي شد و با ۱۱ هزار خشت طلا، کار طلاکاري آن به انجام رسيد.

وي بيان کرد : تامين طلاي مورد نياز براي طلاکاري گنبد از سوي دولت عراق تامين شده که حدود ۲۵ ميليارد ريال هزينه داشته است.
وي ادامه داد : کار ايزوگام و ايزولاسون پشت بام گنبد حرمين امام جواد (ع) و امام موسي کاظم (ع) هم با هزينه اي که از سوي مردم استان تامين شد، در کنار انجام اين طرح به اتمام رسيد.

زارع صفت افزود : در مجموع ۲۸ ميليارد ريال هزينه اجرايي اين پروژه اعم از ساخت خشت ها و بازسازي گنبد حرم امام موسي ابن جعفر (ع) از سوي مردم خراسان رضوي تامين شده است.

وي از جمله ديگر اقدامات ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي را ساخت هشت مورد از درهاي حرم مطهر امام موسي کاظم (ع) عنوان کرد و گفت : چهار مورد از درها توسط هنرمندان مشهد و اصفهان ساخته و ارسال شده و چهار در ديگر هم تا شهريور ماه تکميل و نصب مي شود.

طي دو سال گذشته در مجموع کمک هاي نقدي و غير نقدي مردم استان به ستاد بازسازي عتبات عاليات، ۳۶ ميليارد ريال بوده است که به طور کامل در قالب اين پروژه ها هزينه شده است.


کد مطلب: 13662

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13662/طرح-بازسازي-گنبد-مرقد-مطهر-امام-موسي-کاظم-ع-پايان-يافت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir