معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

۱۰ میلیارد تومان وام زیارت از صندوق رفاه درخواست كرده‌ایم

خبرگزاری شبکه خبر دانشجو , 21 تير 1389 ساعت 11:52

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: از صندوق رفاه ۱۰ میلیارد تومان وام زیارت برای سال تحصیلی آینده درخواست كرده‌ایم تا دانشجویانی كه بضاعت مالی ندارند، از این وام‌ها برای سفر استفاده كنند.


دكتر خواجه سروی صبح امروز در حاشیه مراسم بدرقه كاروان‌های عمره دانشجویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برنامه‌های زیارت برای دانشجویان تدارك زیادی را در سال ۸۹ – ۹۰ داریم. 

وی با بیان اینكه سطوح زیارت‌های خارجی به كربلا، سوریه و زیارت از بقاع فرهنگی تقسیم شده است، گفت: در حال حاضر برای سفر به كربلا با همكاری سازمان حج و زیارت افزایش سهمیه را اعمال كرده‌ایم و تاكنون در ماه ۱۲۰۰ نفر را اعزام می‌كردیم كه امیدواریم بتوانیم با این افزایش سهمیه ماهیانه سه هزار نفر را اعزام كنیم. 

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاكید كرد: برای اعزام به سوریه از ۱۴ تا ۲۴ تیر ماه مهلت ثبت نام را برای دانشجویان در سایت www.alrahil.ir تعیین كرده‌ایم و در ۲۵ تیر ماه نیز قرعه كشی انجام می‌شود كه ۲۶ نفر از دانشجویان به این سفر زیارتی فرستاده می‌شوند. 

خواجه سروی در خصوص محدودیت‌های اعزام به سوریه گفت: اگر امكانات‌مان را توسعه دهیم، محدودیت خاصی برای این سفر نداریم و هر هفته ۱۲۰ نفر را می‌توانیم به سوریه اعزام كنیم. 

وی در خصوص تسهیلات برای دانشجویان عازم سفر گفت: با بانك ملت هماهنگی لازم انجام شده تا ۳۰۰ هزار تومان وام را به این دانشجویان اختصاص دهد و دانشجو نیز به صورت پیش پرداخت فقط ۱۲۰ هزار تومان را پرداخت كند. 

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: در حوزه تمدن ایرانی اسلامی سعی می كنیم دانشجویان را برای بازدید از بقاع شاعران و یا دانشمندانی كه در حوزه آسیای میانه هستند، نیز اعزام كنیم. 

خواجه سروی در ادامه تاكید كرد: از صندوق رفاه نیز ۱۰ میلیارد تومان وام زیارت برای سال آینده تحصیلی درخواست كرده‌ایم تا دانشجویانی كه بضاعت مالی ندارند، از این وام‌ها برای سفر استفاده كنند. 

وی در پایان تاكید كرد: استفاده از این وام‌ها در حال حاضر فقط برای دانشجویان تابع وزارت علوم قابل استفاده است.


کد مطلب: 13679

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13679/۱۰-میلیارد-تومان-وام-زیارت-صندوق-رفاه-درخواست-كرده-ایم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir