تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۳۶۹۱

رحيم زريان «اقامه عشق» را سرود

رحيم زريان «اقامه عشق» را سرود
فرهنگ: «رحيم زريان» از انتشار اثر جديدش با عنوان «اقامه عشق» خبر داد و افزود: انتشار اين اثر، فرصتی برای ارائه اشعار آيينی «كوچه‌های مهتاب» بود كه هنوز به چاپ نرسيده است.

زربان گفت: اين مجموعه در كنار گزيده اشعار يكصد و پنجاه شاعری كه به كوشش تكا منتشر می‌شود، منتشر شده است.

وی با اشاره به اين‌كه بخشی از اين آثار به زبان‌های بين‌المللی از جمله انگليسی، آلمانی و عربی ترجمه می‌شود، افزود: تفاوت اصلی اين مجموعه در مقايسه با ديگر آثاری كه تكا منتشر می‌كند، فراهم شدن فرصتی برای انتشار اشعار آخرين مجموعه‌ام با عنوان «كوچه‌های مهتاب» بوده كه هنوز به چاپ نرسيده است.

زريان در ادامه اظهار كرد: در حدود ۴۰ درصد اشعار اقامه عشق، از ميان اشعاری انتخاب شده‌اند كه در كوچه‌های مهتاب گردآوری شده‌اند.

اين شاعر ادامه داد: بخشی از اشعار اين مجموعه به غزل‌هايی اختصاص دارد كه در «آواز رود» آورده شده بود. بخش ديگری از اشعار نيز از «گلوی نی» كه دوبيتی‌هايم را در خود جای داده‌ است، «شاخه آفتاب» با موضوع دفاع مقدس و سه مثنوی از «قامت خورشيد» كه با موضوع سيدالشهدا و مضامين آيينی در محرم به چاپ رسيده بود، ارائه شده است.

وی با اشاره به اشعار ارائه شده از اين پنج مجموعه، گفت: اقامه عشق اشعاری را به سبك غزل، دوبيتی، رباعی، شعر سپيد و مثنوی در ۱۸۰ صفحه جای داده است.

زريان، در ادامه سخنانش اظهار كرد: آثار اين مجموعه در حوزه عرفانی، دفاع مقدسی، آيينی، عاشقانه توحيدی و حماسی سروده شده‌اند.

وی با بيان اين كه ۷۰ درصد اشعار اين مجموعه در پنج سال اخير سروده شده‌اند، افزود: بر اساس قراردادی كه تكا به امضا رسانده است، اين كتاب در دوازده نسخه منتشر خواهد شد كه در اولين نوبت چاپ خود، هشت هزار نسخه از آن به چاپ رسيده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما