رئيس سازمان حج و زيارت:

هزينه بليت سفرهای بنده را هم زایران می‌پردازند

فارس , 22 تير 1389 ساعت 11:31

رئيس سازمان حج و زيارت با انتقاد از افرادی که مدعی هستند دولت بخش اعظمی از هزينه‌ها اعمال عمره عمره‌گزاران را تامين می‌كند گفت: حتی هزينه بليت سفرهای بنده را هم زایران می‌پردازند.


جامعه: رئيس سازمان حج و زيارت از افرادی كه مدعی هستند دولت بخش اعظمی از هزينه‌ها اعمال عمره عمره‌گزاران را تامين می‌كند، به شدت انتقاد كرد و گفت: اين بی‌انصافی است، حتی هزينه بليت سفرهای بنده را هم زایران می‌پردازند.

 علی ليالی در نشست مديران ثابت هتل‌های مدينه منوره اظهار داشت: چنين برخوردی با زایران به هيج وجه قابل قبول نيست زيرا كه زایران می‌توانند با اين مبلغی كه به سازمان حج می‌پردازند به ديگر نقاط جهان بروند حال كه چنين گزينه‌ای را در پيش می‌گيرند در واقع به قصد قربت به خداست.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رسانی حج، رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه با اشاره به چنين اظهار‌ نظرهای نسنجيده گفت: اين كه گفته می‌شود دولت بيش از خود زایران، برای آنها هزينه می‌كند درست نيست؛ دولت يك ريال هم به زایر يارانه نمی‌دهد بلكه اين زایران هستند كه هزينه‌های سازمان‌های دست‌اندركار در امور حج را می‌دهند و حتی پول بليت هواپيمای بنده را هم كه اكنون در خدمت شما هستم، زایران پرداخت كرده‌اند.

وی در اين نشست كه به پرسش‌های مديران ثابت هتل‌ها پاسخ می‌داد با اشاره به اينكه حج يك فرايند فرهنگی به هم پيوسته است و در آن وظيفه‌‌ای برای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج به تفكيك عنوان نشده، افزود: در فرايند حج وظيفه كار فرهنگی خط‌كشی نشده، در رويكرد جديد بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج فرايند عمليات اعزام زایر به حج دسته‌بندی شده نيست، هر چند محورهايی مشخص است اما مسئوليت مشترك بين اين ۲ نهاد وجود دارد.

وی گفت: مديران ثابت هم بايد در كنار روحانيون دغدغه فرهنگی داشته باشند ‌و به عنوان مثال آنها هم در برابر بد‌حجابی مسئول هستند و بايد كار كنند.

رئيس سازمان حج همچنين در ادامه به انتخاب معاونان فرهنگی از سوی مديران اشاره كرد و گفت: هنوز اين امر مانند انتخاب روحانی از سوی مديران محقق نشده اما در عمره سال‌های آتی به‌طور قطع اين شيوه عملی خواهد شد.

وی افزود: گزينش مديران ثابت به عهده سازمان است اما چيدمان آنها در هتل‌ها و اينكه كدام مدير در كدام هتل بيشتر كارايی و توانمندی دارد بر عهده مؤسسه «عمره سعادت» است.

ليالی با اشاره به مثبت بودن چنين تغييراتی گفت: كاهش هزينه‌های زایران يكی از نشانه‌های اين گونه تغييرات مثبت در امور مديران و اموری مربوط به آشپزخانه بوده است و ما به همين دلايل به هيچ وجه اجازه نمی‌دهيم تا نيرويی از بيرون بدون رضايت بر مديران ثابت هتل‌ها و مدير آشپزخانه بر آنها تحميل شود.

رئيس سازمان حج تصریح كرد: هدف زایران به هر شكلی كه به اينجا می‌آيند، زيارت است زيرا اگر اين‌گونه نبود نقطه ديگری از كره خاكی را برای مسافرت انتخاب می‌كردند‌. ما بايد رضايت آنها را جلب كنيم تا به لحاظ فكری و روحانی تقويت شوند و ارتقا يابند كه در اين رضايت ۵۰ درصد روحانيت سهم دارند و ۲۰ تا ۳۰ درصد آن هم بر عهده مديران ثابت است.


کد مطلب: 13692

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13692/هزينه-بليت-سفرهای-بنده-هم-زایران-می-پردازند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir