سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان:

سكوت میراث فرهنگی تخریب مسجد جامع شوشتر را تسریع می‌كند

خبرگزاری فارس , 22 تير 1389 ساعت 14:07

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از سكوت میراث فرهنگی استان در برابر مرمت غیر اصولی مسجد جامع شوشتر انتقاد كرد.


ایران زمین: مجتبی گهستونی گفت: مرمت غیر اصولی مسجد جامع شوشتر باعث تهدید این اثر تاریخی می‌شود و لازم است این اثر ثبت شده ملی نجات‌بخشی شود.

وی با اشاره به نحوه مرمت انجام شده در این اثر ملی افزود: قرار شده است اداره كل نوسازی مدارس در استان خوزستان سایبان موجود در مسجدجامع این شهرستان را برداشته و سازه‌ای سنگین‌تر در این مسجد جایگزین كند كه این اقدام باعث تخریب بیش از پیش این اثر تاریخی می‌شود.

این فعال میراث فرهنگی در خوزستان گفت: باید برای اجرای طرح‌های در نظر گرفته شده در میراث فرهنگی و محدوده آثار ثبت شده ملی، شورای حرایم میراث فرهنگی نظر خود را اعلام كند كه برای این طرح در مسجدجامع شوشتر و اخذ نظر این شورا، اقدامی نشده است.

گهستونی با اشاره به اینكه شهرستان شوشتر دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است، ولی اقدامات غیركارشناسی و غیر اصولی باعث می‌شود تا این آثار در معرض نابودی قرار گیرد.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به وضعیت فعلی مسجدجامع شوشتر گفت: مسجدجامع شوشتر به دلیل نصب سایبان در محوطه این اثر دارای مشكلات عدیده شده كه از جمله آنها، خم شدن پایه‌های موجود در مسجد به سوی این سایبان به دلیل وارد كردن فشار بسیار زیادی است كه از سوی این سازه فلزی به اثر تاریخی و ثبت شده است كه باید با برداشتن این سازه، مشكل این اثر تاریخی برطرف شود.


کد مطلب: 13699

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13699/سكوت-میراث-فرهنگی-تخریب-مسجد-جامع-شوشتر-تسریع-می-كند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir