تولیت کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی:

کتب شیعه حجم بسیار اندکی از کتابخانه‌های دنیا را شامل می‌شود

14 بهمن 1386 ساعت 15:37

تولیت کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: به زودی کتابخانه آیت‌الله مرعشی تعدادی از کتاب‌های منتشر نشده شیعه را منتشر می‌کند و در اختیار کتابخانه‌های مهم دنیا قرار می‌دهد.


به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام سيد محمود مرعشي در حاشیه بازدید از نمایشگاه سراسری کتاب استان قم با بیان اینکه کتب شیعه حجم بسیار اندکی از کتابخانه‌های دنیا را شامل می‌شود افزود: اکثر كتاب‌هايي كه توسط اين كتابخانه به چاپ مي‌رسند، به زبان عربي هستند و بخشی از آنها در تيراژ اندك به كتابخانه‌هاي مهم دنيا ارسال مي‌شود. 

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های این كتابخانه گفت: با فعال شدن بخش «قم‌شناسي» 10 عنوان كتاب در رابطه با جایگاه و پیشینه شهر قم به چاپ رسيده است.

حجت‌الاسلام سيد محمود مرعشي افزود: 25 عنوان كتاب نیز با موضوع «تبارشناسي و انساب» از سوی مرکز تبار‌شناسی این کتابخانه تدوين و چاپ شده است. 

تولیت کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با اشاره به جايگاه قم در حوزه فرهنگ و دين از فضاي اندک نمايشگاه کتاب قم انتقاد و خاطرنشان کرد: شهر قم ظرفيت‌هاي والايي در توسعه فرهنگ كتابخواني دارد و مسئولان كشور و استان بايد توجه ويژه‌اي نسبت به قم داشته باشند.

وی گفت: اين گونه نمايشگاه‌ها بايد توسعه پيدا كند تا در بالا بردن آمار مطالعه كشور تأثيرگذار باشد.

بنا بر گزارش ایبنا، تولیت کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی تصریح کرد: تنوع كتاب‌ها و مطابقت داشتن آنها با نياز مخاطبان و برآورده ساختن خواسته‌هاي بازديدكنندگان از نمایشگاه، تأثير به سزايي در ارتقاي فرهنگ كتابخواني دارد.


کد مطلب: 1371

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1371/کتب-شیعه-حجم-بسیار-اندکی-کتابخانه-های-دنیا-شامل-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir