رییس سازمان حج و زیارت:

روحانیون در حج و عمره بایدها و نبایدها را به زایران گوشزد کنند

خبرگزاری ايرنا , 26 تير 1389 ساعت 15:43

علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت گفت:روحانیون بایدها و نبایدها را به زایران گوشزد کنند تا برخی برخوردها درسفرهای زیارتی پیش نیاید.


علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت، روحانیون را به منزله استادان دانشگاه حج برشمرد و گفت: باید در عمره و حج اعتماد سازی کنیم و روحانیون بایدها و نبایدها را به زایران گوشزد کنند تا برخی برخوردها درسفرهای زیارتی پیش نیاید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست روحانیون در مکه به روان بودن عمره امسال اشاره کرد و افزود: گزارش‌هایی از سفارت ایران در ریاض و کنسولگری در جده و همچنین ستاد حج و زیارت دریافت شده که حاکی از رضایتمندی از عمره است اما نباید چشم‌های خود را به روی برخی از برخوردهای ناشایست ببندیم زیرا حتی یک حرکت ناپسند هم علیه زایران ایرانی قابل پذیرش نیست.

رییس سازمان حج و زیارت در عین حال یادآورشد: بیشتر رفتارهای توهین آمیز علیه ایرانی‌ها از ناحیه افراد غیر مسئول بوده که پیگیر این رفتارها هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه اگر مجموعه حرکت عمره را یک فرآیند در نظر بگیریم، ادامه داد: در این فرآیند، سازمان حج نقش تامین تدارکات و سخت افزاری را بر عهده دارد و بمنزله دانشگاه است.

لیالی گفت: اما نقش روحانیت در این عرصه نقش استاد است و این زایران هستند که از سوی اساتید روحانی ساخته می‌شوند.

رییس سازمان حج وز یارت افزود: اگر این دانشگاه موفقیتی در عرصه پرورش دانشجو داشته باشد این مساله به حساب تامین‌کننده سخت افزار یا سازمان حج گذاشته نخواهد شد، بلکه مرهون تلاش استادان آن است و سهم دانشگاه به عنوان تامین کننده این سخت افزار در مقابل اساتید ۲۰ تا ۳۰ درصدی است.


کد مطلب: 13740

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13740/روحانیون-حج-عمره-بایدها-نبایدها-زایران-گوشزد-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir