مديرعامل شمسا خبر داد:

احداث آشپز‌خانه‌های مركزی نيمه‌صنعتی در نجف و كربلا

خبرگزاری فارس , 27 تير 1389 ساعت 10:33

مديرعامل شمسا از احداث آشپز‌خانه‌های مركزی نيمه‌صنعتی در نجف اشرف و كربلای معلا برای طبخ غذای زایران ايرانی عتبات عاليات خبر داد.


جامعه: مصطفی مهذب مدیرعامل شمسا، با اعلام خبر احداث آشپزخانه‌های مركزی جدید نیمه‌صنعتی در نجف و كربلا اظهار داشت: طبق برنامه تعریف شده، ۳ آشپزخانه مركزی جدید در نجف اشرف و یك آشپزخانه مركزی نیز در كربلای معلا در حال ساخت است كه هم‌اكنون اسكلت آن پایان یافته و دومین آشپزخانه در كربلای معلی در حال عقد قرارداد است و ساخت سومین آشپز‌خانه نیز در مرحله مقدماتی است.

وی افزود: با پایان یافتن مراحل ساخت این آشپزخانه‌های مركزی در نجف و كربلا، طبخ غذای زایران ایرانی به این صورت خواهد شد كه هر ۶ مطبخ مركزی جدید مانند كترینگ هواپیمایی، برنامه پخت غذای زایران ایرانی را به صورت نیمه‌صنعتی انجام خواهند داد یعنی این آشپز‌خانه‌ها حداقل ۶- ۵ روز قبل پخت انجام می‌دهند اما این غذاها فریز نمی‌شود بلكه در سردخانه نگهداری می‌شود و با این اقدام دیگر در طبخ غذای زایران ایرانی دست دخالت نخواهد داشت.

وی مدت زمان در نظر گرفته شده برای ساخت این آشپزخانه‌های مركزی جدید را یك سال ذکر کرد و گفت: همچنین‌ طی یك آ‌گهی بین‌المللی اعلام كردیم كه تولیدكنندگان مواد غذایی می‌توانند برای یك سال با ما قرارداد ببندند و هفته‌ای یك مرتبه به دستور ستادهای ما مواد غذایی آنها تحویل آشپزخانه‌های مركزی در نجف و كربلا شود.

مهذب با اشاره به موضوع نظافت و بهداشت هتل‌های اسكان زایران ایرانی گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عراق هر ۶ ماه یك مرتبه تمام هتل‌های زایران ایرانی را سمپاشی می‌كند و هر ماه، یكی‌دو مرتبه هتل‌ها مورد بازرسی بازرسان هلال احمر قرار می‌گیرند كه این هتل‌ها را از جهت رعایت مسائل بهداشتی مورد ارزیابی قرار می‌دهند همچنین برای هر یك از آشپزخانه‌های مركزی ما در عراق یك مسئول بهداشت در نظر گرفته شده كه به‌صورت مدام بر مراحل طبخ غذا نظارت دارد كه این امر در مورد كاظمین نیز صادق است.

مدیرعامل شمسا تاکید کرد: نتیجه بازرسی‌هایی كه از هتل‌ها انجام می‌شود به‌صورت مستمر در فرم‌های ارزیابی درج می‌شود و تا یك ماه آینده این اطلاعات بر روی سایت قرار خواهند گرفت تا همگان بتوانند از آن مطلع شوند.


کد مطلب: 13768

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13768/احداث-آشپز-خانه-های-مركزی-نيمه-صنعتی-نجف-كربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir