راه اندازی نخستين راديو و تلويزيون اينترنتي جهان اسلام

15 بهمن 1386 ساعت 14:29

نخستين راديو و تلويزيون اينترنتي در جهان اسلام كه به طور تخصصي به معارف اسلامي مي‌پردازد توسط مركز اسلامي انگلستان راه‌اندازي مي‌شود.


به گزارش خیمه، رئيس راديو و تلويزيون اينترنتي لندن اعلام كرد:راديو و تلويزيون اينترنتي «باران» كه از يك سال و نيم پيش به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده بود، همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سطح جهان كار خود را رسما آغاز مي‌كند. 
پ
اميرمهرداد خسروي با اشاره به اهداف اين راديو و تلويزيون اينترنتي گفت:اين رسانه نخستين راديو و تلويزيون اينترنتي با رويكرد اسلامي است كه به شكل حرفه‌اي به چهار زبان و به صورت 24 ساعته براي علاقه‌مندان برنامه پخش مي‌كند و در حال حاضر با استقبال گسترده مخاطبان اروپا و آمريكا روبرو شده است. 

وي با اشاره به اينكه دسترسي به اينترنت براي تمام مردم دنيا فراهم است اما اين دسترسي در زمينه ماهواره حتي در اروپا با مشكلات و دشواري‌هاي فراواني روبروست افزود: با طراحي‌هاي انجام گرفته شبكه باران به راحتي از اينترنت قابل دريافت است و مركز اسلامي انگلستان قصد دارد به اين وسيله به گسترش معارف اسلامي و آموزش اختصاصي براي مخاطبان خصوصا جوانان، بانوان و كودكان بپردازد. 

مدير راديو و تلويزيون اينترنتي باران افزود: راديو و تلويزيون باران به همت اعضاي باشگاه جوانان مسلمان زير نظر مركز اسلامي لندن فعاليت حرفه‌اي خود را آغاز كرده است و در بخش تلويزيون به صورت 24 ساعته به چهار زبان اردو، فارسي، انگليسي و عربي برنامه پخش مي‌كند و در حال حاضر بخش راديو به صورت 24 ساعته به دو زبان فارسي و انگليسي برنامه دارد؛ همچنين در گروه‌هاي مختلفي از جمله گروه فيلم و سريال، گروه بانوان، گروه كودك و نوجوان، گروه قرآن و معارف اسلامي به توليدات متنوعي پرداخته است. 

خسروي با اشاره به كاركرد اين راديو و تلويزيون افزود: در اروپا به جهت قوانين شهري، شهرداري اجازه نصب ماهواره در خانه‌ها به دليل آسيب به زيباسازي شهري را نمي‌دهد اما دسترسي به اينترنت براي همه فراهم است لذا راديو و تلويزيون اينترنتي از اين جهت بيشتر مورد استقبال قرار مي‌گيرد. 

وي درخصوص برنامه‌هاي اين شبكه اينترنتي گفت: گذشته از توليدات اعضاي باشگاه جوانان مسلمان مركز، از توليد گزارش و اخبار از برنامه‌هاي مراكز مختلف اسلامي در انگلستان و همچنين پتانسيل‌هاي برنامه‌سازي در جمهوري اسلامي استفاده مي شود.
 
خسروي يكي از اهداف مهم اين راديو و تلويزيون را، آموزش معارف اسلامي از راه دور به صورت توليدات ويديويي و صوتي براي مخاطبان آمريكا و اروپا ناميد و افزود: دوره‌هاي مختلف آموزش قرآن، آموزش فقه، آموزش ادبيات عرب و آموزش علوم اسلامي توسط اين شبكه انجام مي‌گيرد
.
مدير راديو و تلويزيون باران تاكيد كرد:با طراحي‌هاي فني انجام گرفته، مخاطبان مي‌توانند به صورت آنلاين و با يك كليك به راحتي از برنامه‌هاي اين شبكه استفاده كنند و هيچ نيازي به دانلود كردن برنامه‌ها نيست. 

بنا بر گزارش روابط عمومي مركز اسلامي لندن، نشاني اينترنتي راديو و تلويزيون باران «www.Barantv.com» است.


کد مطلب: 1377

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1377/راه-اندازی-نخستين-راديو-تلويزيون-اينترنتي-جهان-اسلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir