رئيس سازمان تبليغات اسلامی قم:

هيئتهای مذهبی در قم بايد از خرافات و آسيبها فاصله بگيرند

27 تير 1389 ساعت 11:38

رئيس سازمان تبليغات اسلامی قم گفت: هيئتهای مذهبی در قم بايد متفاوت از ساير استانها فعاليت كنند و از خرافات و آسيبها فاصله بگيرند.


جامعه: حجتالاسلام و المسلمين عباس اسكندری در گردهمايی مسئولان هيئتهای مذهبی، ائمه جماعات و دهياران بخش مركزی قم با اشاره به عطش شديد دنيای غرب به معارف دينی و اخلاق اسلامی اظهار کرد: دنيا با پشت سر گذاشتن يك دوره زمانی فاصله شديد از معنويت به ويژه دنيای غرب كه بعد از رنسانس و نهضت صنعتی در اروپا از اخلاق و معنويت فاصله گرفته است، امروز وارد مرحله جديدی شده و احساس عطش شديدی به اخلاق و معنويت دارد.

وی ادامه داد: كشورهای غربی و اروپايی همانند انسانهايی كه سالهای سال با خشكسالی مواجه بودند و تشنگی به تمام معنا وجودشان را فرا گرفته، به دنبال دستيابی به مباحث اخلاقی و معنوی هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی قم، رئيس این سازمان تصريح كرد: همين معارفی كه ما به صورت ارزان به آنها دسترسی داريم، غربیها به قطره قطره اين معارف نياز دارند و حتی برخی كشورهای اسلامی به دليل اينكه از معارف ناب و زلال اهل بيت دور نگه داشته شدند، به اين آموزهها نياز دارند.

حجتالاسلام اسكندری رساندن معارف عظيم اهل بيت(ع) به جهانيان را وظيفه همگان دانست و افزود: البته در سطح كلان، مسئولان بايد اين زمينه را فراهم كنند تا معارف زلال اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به سرعت از قم به كشورهای مختلف جهان منتقل شود.

وی ادامه داد: نشر معارف اهل بيت(ع) صرفا به سخنرانی، داشتن ماهوارههای، سايتهای اينترنتی و... نيست، در عين حال كه اين كارها بايد دنبال شود ولی هر زمان كه ما به اين معارف والا پايبند باشيم مطمئن باشيد اين امر به انتشار معارف اهل بيت(ع) منجر خواهد شد.

مشاور رئيس سازمان تبليغات اسلامی كشور اضافه كرد: هر چقدر از طريق شبكههای ماهوارهای و سايتهای اينترنتی مكتب اهل بيت(ع) را ترويج كنيم اما مردم دنيا مغايرت رفتار و گفتار ما را ببينند قادر نخواهيم بود كام تشنه انسانهای عطشزده را سيراب كنيم.

وی با بيان اينكه تاكنون به هر ميزان كه موفقيتهايی داشتيم به جهت پايبندی به اين آموزهها بوده است، تصريح كرد: اگر امروز میبينيد مردم ما در بين كشورهای جهان از عزت و جايگاه والايی برخوردارند به خاطر اين است كه در طول ۳۱ سال اخير در برابر همه قدرتهای بزرگ خم به ابرو نياورده است وگرنه اگر قرار باشد شعار مرگ بر آمريكا سر دهيم و دستمان در جيب آمريكا و دست آمريكا در جيب ما باشد كسی جامعه ما را قبول نمیكرد.

حجتالاسلام اسكندری گفت: اگر ما شعار عفاف و پاكدامنی سر دهيم اما در عمل دنبال غير از اين موارد برويم و يا دم از اخلاق، معنويت، ارتباط با خدا و راز و نياز بزنيم اما با همه وجود دلبسته به دنيا باشيم هيچ كسی از ما چيزی را قبول نمیكند.

وی با اشاره به اينكه مردم قم مورد توجه مردم جهان هستند تصريح كرد: حضور اتباع خارجی از كشورهای مختلف در قم فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ ناب شيعی ايجاد كرده است از اين رو همه شهروندان قمی با رعايت اخلاق اسلامی میتوانند سهم خوبی در انتقال اين مفاهيم داشته باشند ولی متاسفانه اين ظرفيت به خوبی ايجاد نشده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامی قم گفت: شيعه امام حسين(ع) و امام سجاد(ع) بايد بيش از همه به اخلاق، رعايت حقوق ديگران و احكام دين پايبند باشد.

وی ادامه داد: نبايد در قم شاهد ناهنجاریها و انحرافات اجتماعی، فرهنگی، سياسی و... باشيم چراكه جايگاه قم در نزد جهانيان متفاوت از جايگاه ديگر شهرهاست.

حجتالاسلام اسكندری گفت: هيئتهای مذهبی در قم بايد متفاوت از ساير استانها فعاليت كنند و از خرافات و آسيبها فاصله بگيرند و با اراده خودجوش خود مانع از بروز انحرافات شوند.

رئيس سازمات تبليغات اسلامی قم تشكيل اتاق فكر هيئتهای مذهبی در شهر قنوات را ضروری دانست و افزود: زمانی میتوانيم بگوئيم كه در فعاليتهای فرهنگی موفق هستيم كه آثار مثبت آن را در رفتار مردم مشاهده كنيم.


کد مطلب: 13777

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13777/هيئت-های-مذهبی-قم-بايد-خرافات-آسيب-ها-فاصله-بگيرند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir