مشاور امور جوانان رئیس جمهور:

مسجد پایگاه حفظ اندیشه‌های اسلامی است

29 تير 1389 ساعت 9:16

مشاور امور جوانان رئیس جمهور گفت: مساجد پایگاه حفظ و پاسداشت اندیشه‌های اسلامی هستند.


جامعه: حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدجواد حاج علی‌اكبری گفت: مسجد زیارتگاه خدا، مركز ترویج بندگی و عشق‌ورزی بندگان خدا است.

حاج علی‌اكبری همچنین مساجد را پایگاه حفظ و مراقبت اندیشه‌های اسلامی خواند و تصریح كرد: فعالان كانون‌های مساجد در مركز تولید فرهنگ اسلامی نقش تاثیرگذاری را دارند كه باید نقش این كانون‌ها از زوایای مختلف بررسی شود.

وی با تاكید بر اینكه مساجد باید به پایگاه‌های تولید عاطفه تبدیل شوند، افزود: مساجد ما باید در این زمینه برای خود رسالت‌های جدید تعریف كنند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سومین همایش اندیشه‌های آسمانی، نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه بر توسعه اصل برادری میان مومنان از سوی مساجد تاكید كرد و ادامه داد: مساجد در ترویج و نهادینه كردن فرهنگ برادری نقش بسیار تاثیر‌گذاری دارند. اصل برادری هدیه خداوند به مومنان است.

وی افزود: برادری پایگاه اصلی شكل‌گیری جامعه اسلامی است و این اصل فرا زمانی است.

مشاور امور جوانان رئیس جمهور با اشاره به بیانی از امیر مومنان و اینكه باید در مساجد به تقویت اصل برادری بیشتر پرداخته شود، تصریح كرد: جامعه اسلامی در پرتو این برادری زندگی می‌كند و قیمت برای این برادری و الفت را احدی نمی‌تواند ارزیابی كند.

وی با بیان اینكه قدرت اساسی در دل‌های به هم گره خورده مومنان است، گفت: اگر دل‌های مومنان از یكدیگر فاصله بگیرد، شیاطین بر آنها مسلط می‌شوند چون سرمایه‌گذاری اصلی شیاطین روی دل‌های مومنان است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینكه بزرگ‌ترین منكر تفرقه و بزرگ‌ترین معروف وحدت و الفت است، تاكید كرد: در هیچ مكانی جز مسجد نمی‌توانیم به این رابطه عمیق برسیم و فعالان كانون‌های مساجد برای تحقق این آرمان مشترك برنامه‌ریزی و هماهنگی كنند.

وی ادامه داد: لازمه اصلی در جهاد اكبر، جهاد اصغر، جنگ سخت و جنگ نرم، وحدت و برادری است و یكی از مهم‌ترین رسالت های مساجد توسعه برادری ایمانی است.


کد مطلب: 13804

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13804/مسجد-پایگاه-حفظ-اندیشه-های-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir