تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۳۸۱۴

افزایش اعزام‌ به عتبات عالیات به ۵ هزار نفر در روز

افزایش اعزام‌ به عتبات عالیات به ۵ هزار نفر در روز
جامعه- اماکن زیارتی: مصطفی مهذب در خصوص افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات اظهار داشت: طبق بخشنامه جدیدی که سازمان حج و زیارت در حال تهیه آن است، قرار است استان‌هایی که ظرفیت کمتری می‌توانند در جذب زائر داشته باشند به سازمان اطلاع دهند و این سهمیه در اختیار استان‌هایی قرارگیرد که قدرت جذب زائر بیشتری دارند.این کار به منظور جلوگیری از افت ظرفیت انجام می‌شود تا بتوان توازن اعزام زائران راحفظ کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴ هزار زائر به‌صورت روزانه به عتبات اعزام می‌شوند که برنامه افزایش اعزام‌ها را در دست بررسی داریم البته ممکن است در فصل تابستان و تا ۲ ماه آینده یک مقدار کاهش اعزام به واسطه گرمای شدید هوا در عراق داشته باشیم.

مدیرعامل شمسا تصریح کرد: برنامه ما افزایش تعداد زائران به ۵ هزار نفر در روز است و این امر مورد تأکید رئیس سازمان حج و زیارت نیز است البته به شرطی که طرف‌های عراقی سطح خدمات‌دهی خود را به سطح مطلوب برسانند.

وی در خصوص مشکلاتی که زائران انفرادی عتبات عالیات در امر اعزام گروهی ایجاد می‌کنند، گفت: همچنان اعزام‌های انفرادی برای ما مشکل‌زاست، سعی ما بر این بوده که جلوی این گونه اعزام‌ها گرفته شود که متأسفانه برخی از ناهماهنگی‌ها و اظهارنظرهای ناهماهنگ مسئولان باعث مشکل شدن اقدامات ما در این خصوص شده است؛ به صفر رسیدن اعزام‌های انفرادی کار مشکلی است.

مهذب متذکر شد: باید در نظر داشت که ۹۰ درصد زائران انفرادی در محل‌های اسکان بسیار نامناسب با سطح خدمات‌دهی غیرقابل قبول اسکان می‌یابند و مجموعا ۹-۸ هتل ممتاز در نجف و کربلا داریم که همگی آنها در اختیار شمسا است. هتل والی در کربلا مخصوص اسکان ۲۱ کاروان و ۷ هتل دیگر در نجف مجموعا ۲۱ کاروان را در خود اسکان می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما