حجت الاسلام حسین انصاریان:

مكتب اهل بيت(ع) به وسيله عزاداری برای سيدالشهدا(ع) تقويت می‌شود

15 بهمن 1386 ساعت 16:46

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان گفت: مكتب اهل بيت(ع) به وسيله عزاداری برای سيدالشهدا(ع) تقويت می‌شود و به همين دليل اقامه اين امر بنابر آنچه اهل بيت(ع) فرموده‌اند، از ضروريات مذهب است.


به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاریان افزود: در اين مسير هركسی كه تلاشی كند و يا قدمی بردارد، همه اين فعاليت‌ها احيای امر رسول خدا است. 

وی با اشاره به اين مطلب كه برخی امروز به شيوه‌های عزاداری سنتی اعتراض می‌كنند، اظهار كرد: اين اعتراض‌ها ريشه در روشنفكری ضد دينی دارد. برای مثال مسئله گريه و بكای شديد بر سيدالشهدا در معتبرترين روايات ما مورد عنايت قرارگرفته است. 

حجت الاسلام انصاریان در ادامه با اشاره به اينكه، احيای روش عزاداری‌های سنّتی، وظيفه امروز شيعيان است، تصريح كرد: پيامبر اسلام صلی الله عليه و آله و سلم، فرياد فريادكنندگان و ناله شديد و سخت گريه‌كنندگان در رثای سيدالشهدا(ع) را به حضرت زهرا سلام‌الله عليها به عنوان بشارت، برای تسلی خاطر آن حضرت خبر دادند. 

بنا بر گزارش ایکنا، وی در پايان گفت: امروز دستی پنهان می‌خواهد مردم را از اين نعمت بزرگ الهی محروم كند و محروميت از اين نعمت به طور قطع به محروم شدن از فيوضات الهی خواهد انجاميد.


کد مطلب: 1383

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1383/مكتب-اهل-بيت-ع-وسيله-عزاداری-سيدالشهدا-تقويت-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir