امنیت زائران ایرانی در عراق تامین نیست

خبرگزاری مهر , 3 مرداد 1389 ساعت 12:00

با توجه به شرایط نامطلوبی که در عراق وجود دارد نمی توان امنیت هیچیک از زائران ایرانی را در آن کشور تامین کرد.


جامعه: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر زیارتی ایران گفت: با توجه به شرایط نامطلوبی که در عراق وجود دارد نمی توان امنیت هیچیک از زائران ایرانی را در آن کشور تامین کرد.

صمد شفیعی گفت: ناامنی موجود در عراق باعث شده که هر روز شاهد وقوع حوادثی مبنی بر بمبگذاری و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زائران باشیم که هر از چند گاهی نام برخی از زائران ایرانی نیز در میان آنها دیده می شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل با توجه به اتفاقاتی که در عراق رخ می دهد نه سازمان حج و نه دفاتر زیارتی مجاز هیچکدام نمی توانند امنیت زائران ایرانی را تامین کنند و البته دولت نیز هیچ مسئولیتی در قبال آنها نمی پذیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر زیارتی ایران گفت: در هنگام عقد قرارداد شرکتهای زیارتی با زائران ایرانی از آنها امضا گرفته می شود که در صورت بروز اتفاق در عراق هیچ مسئولیتی به عهده گرفته نمی شود و همه چیز برعهده خود زائر است.

شفیعی در مورد بیمه زائران نیز اظهارداشت: دفاتر فقط نسبت به بیمه زائران اقدام می کنند و در صورت بروز حادثه خسارتی پرداخت نخواهد شد.

وی همچنین به کاهش تعداد تقاضای زائران برای زیارت عتبات در تابستان اشاره کرد و گفت: به دلیل گرمای زیاد عراق در تابستان، زائران تقاضای کمتری برای زیارت دارند و کسی در نوبت نمی ماند.


کد مطلب: 13851

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13851/امنیت-زائران-ایرانی-عراق-تامین-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir