روزانه چهار هزار نفر به عتبات عاليات در عراق مشرف می‌شوند

خبرگزاری ايرنا , 4 مرداد 1389 ساعت 10:33

پيش‌بينی می‌شود تا پايان زمان اعزام، امسال ۴۰۰ هزار نفر به عمره مفرده عزيمت نمايند.


جامعه: رييس سازمان حج و زيارت کشور گفت: با تمهيدات و برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته، روزانه حدود چهار هزار نفر از ايران به عتبات عاليات در کشور عراق اعزام می‌شوند.

«علی ليالی» روز يکشنبه در کنفرانس خبری در گرگان افزود: با توجه به اين که اعزام عمره مفرده از حدود سه ماه پيش آغاز شده است، پيش‌بينی می‌شود تا پايان زمان اعزام، امسال ۴۰۰ هزار نفر به عمره مفرده عزيمت نمايند.

وی تصريح کرد: تاکنون حدود ۳۳۰ هزار نفر از کشورمان به عمره مفرده اعزام شده‌اند و تا ۱۸ مرداد که آخرين پرواز ايران – عربستان برای انجام عمره مفرده خواهد بود ۷۰ هزار نفر ديگر عزيمت خواهند کرد و آخرين پرواز عربستان به ايران روز ۸ شهريور صورت خواهد گرفت.
به گفته وی با هماهنگی صورت گرفته با مسئولان سازمان حج و زيارت کشور عربستان، امسال ۹۷ هزار نفر از ايران به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی در خصوص تاسيس مجتمع فرهنگی آموزشی حج گفت: استان گلستان اولين استانی است که اين مجتمع در آن احداث خواهد شد و بنا داريم تا اين طرح را در سفر سوم رييس جمهوری به استان گلستان به تصويب برسانيم.

ليالی در ادامه گفت: زمين اين مجتمع که با همکاری استانداری گلستان و مديريت حج و زيارت استان و سازمان کشوری در شهرستان بندرترکمن و ساحل زيبای اين شهرستان در دريای خزر تهيه شده، به مساحت حدود ۱۲ هکتار است و تامين اعتبار آن بخشی از سوی استانداری و بخش ديگری از سوی سازمان خواهد بود.

رييس سازمان حج و زيارت کشور افزود: بنا داريم تا اين مجتمع‌ها را به منظور آشنايی و آموزش بيشتر زایرين در مراسم حج در همه استان‌ها احداث کنيم.

وی در خصوص ارزيابی زایرين از رفتار ماموران کشور عربستان سعودی با زایرين ايرانی گفت: در جمع‌بندی صورت گرفته از حجاج، رضايت ضمنی از رفتار مامورين عربستان به دست آمده و بازديدی که به همراه نماينده مقام معظم رهبری نيز داشتيم، خدمتگزاری مامورين مورد رضايت واقع شد.

به گفته ليالی، حجاج و زوار نيز از روان بودن مسائل فرودگاهی و ساير خدمات در کشور عربستان نيز احساس رضايت دارند و اميد داريم که اين رفتارها تا پايان اعزام عمره مفرده ادامه يابد.

وی با اشاره به اين که هم اکنون يک هزار و ۴۰۰ دفتر زيارتی در کشور فعاليت دارند، گفت: ما دفاتر غيرمجاز زيارتی در ايران نداريم اما عناصر اندکی در اين خصوص فعاليت دارند که قابل شمارش و آمارگيری نيستند و تمام دفاتر زيارتی مجاز در کشور که به صورت دلسوزانه و علاقه مندانه کار خود را انجام می‌دهند، بازرسی و نظارت جدی بر آنها صورت می‌گيرد.

رييس سازمان حج و زيارت کشور در خصوص امنيت زایرين در کشور عراق گفت: وضعيت امنيت در اين کشور نسبت به گذشته بهتر شده است.


کد مطلب: 13855

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13855/روزانه-چهار-هزار-نفر-عتبات-عاليات-عراق-مشرف-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir