اجرای طرح حج ترددی برای اولین بار

خبرگزاری مهر , 6 مرداد 1389 ساعت 13:29

برای اولین بار طرح حج ترددی با هدف تسریع در انجام اعمال تمتع اجرا می‌شود.


جامعه: نماینده ولی‌فقیه در امور حج تعداد زایران شرکت‌کننده در آیین حج تمتع امسال را بیش از ۹۷ هزار نفر اعلام کرد.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دفتر خدماتی زیارتی بناب در خصوص وضعیت حج تمتع امسال گفت: افراد بالای ۶۵ سال که سال گذشته به علت شیوع بیماری نتوانسته بودند به سفر معنوی حج مشرف شوند امسال به این سفر اعزام خواهند شد. به این ترتیب تعداد زایران امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تعداد زایران مسن نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد، گفت: امیدواریم با تدابیری که انجام یافته حج امسال بدون دغدغه خاطر انجام شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین از تمهیدات صورت گرفته در خصوص تقویت تغذیه و فراهم کردن شرایط و اسکان بهتر و ایاب و ذهاب مناسب برای حجاج خبر داد و تاکید کرد: در مجموع سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تمام توان خود را برای برگزاری یک حج آبرومند و در شان مردم مسلمان ایران بکار خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت پیش‌بینی کرد: حج امسال با کمترین مشکل انجام شود و از طریق سفارت ایران در عربستان با مقامات مسئول در آن کشور مذاکرات لازم انجام گرفته است و با توجه به اینکه تعدادی از حجاج ما در سال گذشته نتوانسته بودند به حج مشرف شوند لذا امسال با اختصاص سهمیه بیشتری زایران زیادتری به حج تمتع مشرف خواهند شد.

وی گفت:‌ امسال برای اولین بارطرح حج ترددی در مناسک حج تمتع اجرا خواهد شد که با این طرح شیوه انجام مناسک مشاعر در ایام تشریع با گذشته متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه به این طرح "نقل تردد" نیز گفته می‌شود افزود: ‌با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار اجرا خواهد شد باید روحانیون و مدیران کاروان‌ها آموزش‌های لازم را به زایران بدهند تا با این شیوه قسمتی از اعمال تمتع سریع‌تر انجام شود.


کد مطلب: 13873

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13873/اجرای-طرح-حج-ترددی-اولین-بار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir