طلاكاری گنبدحرم امامين عسگرين آغاز شد

خبرگزاری ايرنا , 6 مرداد 1389 ساعت 14:45

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات از آغاز طلاكاری حرم امامين عسگرين در سامرا خبر داد و گفت: با تجهيز كارگاه طلاكاری گنبد، تاكنون اين پروژه حدود ۵ درصد پيشرفت داشته است.


جهان: حسن پلارك رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص بازسازی سامرا و حرم امامين عسگرين توسط ستاد بازسازی عتبات عاليات اظهار داشت: با عنايتي كه حضرت حجت(عج) نسبت به مردم ايران داشته، امسال توفيق حضور ستاد بازسازی عتبات عاليات در حرم امامين عسگرين در سامرا فراهم شد و مدتی است كه عوامل اجرايی، كارشناسان و اعضای ستاد در سامرا مستقر شده‌اند و اجرای پروژه‌های بازسازی سامرا آغاز شده است.

وی با بيان اين نكته كه ۴ پروژه اصلی براي بازسازی حرم امامين عسگرين در سامرا توسط ستاد تعريف شده است، افزود: نخستين پروژه‌ای كه به ستاد بازسازی عتبات عاليات محول شده آينه‌كاری داخل حرم امامين عسگرين است؛ سنگ‌كاری كف و ديوار داخل حرم نيز پروژه دومی است كه ستاد در حال انجام آن است و طلاكاری ايوان ورودی حرم نيز از ديگر پروژه‌های تعريف شده است؛ آخرين پروژه‌ای كه اخيراً اجرای آن به ستاد بازسازی محول شد، پروژه طلاكاری گنبد حرم امامين عسگرين در سامرا است.

پلارك با بيان اينكه عمليات ساخت ضريح حرم امامين عسگرين پيش از انفجار حرم آغاز شده بود، تصریح كرد: در حال حاضر ضريح حرم امامين عسگرين در قم در حال ساخت است و اين پروژه بيش از ۶۰ درصد پيشرفت داشته است و همچنان ادامه دارد.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات تصريح كرد: پس از وقوع انفجار دلخراش حرم امامين عسگرين، عمليات بازسازی حرم توسط خود عراقی‌ها و توليت حرم و البته با هزينه دولت عراق آغاز شد و سقف و گنبد حرم احداث شد، در نهايت با توافقی كه با توليت حرم و ديوان وقف شيعی عراق انجام شد، اجرای ۴ پروژه‌ای كه از آن ياد شد به ستاد بازسازی عتبات عاليات محول شد.

* ميانگين پيشرفت ۱۵ تا ۲۰ درصدی پروژه‌ها در سامرا

وی در خصوص ميزان پيشرفت پروژه‌هايی كه توسط ستاد بازساری عتبات عاليات در سامرا در حال انجام است، گفت: باتوجه به اينكه حدود ۴-۳ ماه است كه كارگاه‌های بازسازی ستاد در سامرا مستقر شده است، ميانگين پيشرفت پروژه‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است و می‌توان گفت آينه‌كاري حرم امامين عسگرين حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد، سنگ‌كاری داخل حرم حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد و طلاكاري گنبد نيز در حدود ۵ درصد پيشرفت داشته است.

برای آگاهی از روند «بازسازی عتبات عالیات»، هزینه ها و پروژه های در دست اقدام به «پرونده ویژه خیمه» در این زمینه مراجعه کنید.


کد مطلب: 13877

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13877/طلاكاری-گنبدحرم-امامين-عسگرين-آغاز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir