تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۳۹۱۶

محمدرضا زائری «كتاب مقدس» را منتشر می‌كند

محمدرضا زائری «كتاب مقدس» را منتشر می‌كند
فرهنگ: محمدرضا زائری گفت: «كتاب مقدس» به موضوع تجلیل قرآن كریم و پیامبر اكرم(ص) در كلام و زبان ادبا، نویسندگان و شاعران مسیحی در لبنان می‌پردازد.

وی ادامه داد: در ادوار مختلف تاریخ معاصر لبنان، نویسندگان و شاعران برجسته‌ای بودند كه آثار ارزشمندی در این خصوص منتشر كرده‌اند. این پژوهش از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی را در برمی‌گیرد، در دوره‌ای كه آثار جرجی زیدان تا جبران خلیل جبران در این اثر مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

زائری در این گفتگو با اشاره به این كه موضع رسمی و مذهبی كلیسا نسبت به وحیانیت قرآن كریم و رسالت پیامبر اسلام مثبت نیست گفت: اگر چنین اعترافی توسط كلیسا درباره وحیانیت قرآن كریم و رسالت پیامبر اسلام صورت بگیرد طبعا اساس مسیحیت زیر سئوال است اما در آثار ادبا و شاعران مسیحی لبنانی موارد متعددی از تجلیل و ستایش صادقانه نسبت به حقایق دین اسلام به چشم می‌خورد كه نشر این موارد هم در ایجاد رابطه نزدیك‌تر مسیحیان و مسلمانان موثر است و هم در ایجاد باور و ذهنیت اسلام و برخورد آنها با مسلمانان موثر است.

وی در ادامه افزود: ما مواردی داریم كه برخی از این ادبا فرزندان خود را به نام‌های محمد و علی نامگذاری كرده‌اند یا مشهور است كه برخی از آنها به حدی مشتاق شنیدن تلاوت‌های تحقیق قرآن كریم بودند كه همسایگان مسلمان آنها هر وقت رادیو مصر را برای شنیدن قرآن روشن می‌كردند سراسیمه برای شنیدن آن حاضر می‌شدند.

زائری گفت: تقریبا عمده مطالب این كتاب آماده انتشار است و این كتاب در حدود ۲۰۰ صفحه در ماه‌‌های آینده توسط انتشارات خیمه منتشر می‌شود. همچنین اسناد، مدارك و عكس‌هایی از نویسندگان و شاعران مسیحی لبنانی برای نخستین بار در این كتاب منتشر می‌شود كه خیلی از آنها حتی برای خیلی از مخاطبان لبنانی تازگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما