شعر معاصر رشدش را مديون کانون‌های معنوی است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 9 مرداد 1389 ساعت 10:17

مصطفی محدثی خراسانی شاعر آیینی گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامی شعر معاصر به ويژه در حوزه شعر آيينی رشد چشمگير پيدا کرد و اين رشد و بالندگی مديون کانون‌های معنوی مانند مسجد است.


فرهنگ: مصطفی محدثی خراسانی، با اشاره به رشد و بالندگی شعر آیینی در کانون‌های معنوی پس از انقلاب گفت: نسل شاعران انقلاب، تحت تأثير فضاهای مذهبی پس از انقلاب مثل مساجد که در  کانون توجه مردم قرار داشتند، اقدام به سرودن شعر کردند که اين اشعار بخش مهمی از شعر آيينی کشور ما را در بر می‌گيرد.

وی افزود: پايه‌های اعتقادی شاعران ما ريشه در فضاهايی مانند مساجد دارد و اين مکان‌ها شاعران ما را به لحاظ معرفتی به شدت تحت تاثير قرار دادند.

اين شاعر خراسانی به مساجد قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال‌های قبل از پيروزي انقلاب، مساجدی مثل کرامت و امام حسن مجتبی در مشهد کانون جوشش انقلاب بود که رهبری در آنها فعاليت داشتند و بسياری از هنرمندان متعهد مشهد که اکنون در سطح کشور فعاليت می‌کنند در اين مساجد رشد و تعالی يافتند.

محدثی خراسانی در مورد اين که مساجد به عنوان عصاره فرهنگ و تمدن اسلامي مورد علاقه عموم مردم است تصریح کرد: مسجد می‌تواند پل ارتباطی هنرمند با عموم مردم باشد تا او بر اساس سليقه مخاطب اقدام به خلق اثر هنری کند.


کد مطلب: 13917

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13917/شعر-معاصر-رشدش-مديون-کانون-های-معنوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir