تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۳۹۲۲

۲۸ شعبان؛ آغاز ساخت ضريح حضرت مسلم(ع) در تهران

۲۸ شعبان؛ آغاز ساخت ضريح حضرت مسلم(ع) در تهران
جامعه: سودابه آقاجانيان، سرپرست روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عاليات، از آغاز به كار ساخت ضريح حضرت مسلم (ع) در روز ۱۸ مرداد ماه مصادف با ۲۸ شعبان خبر داد و افزود: مراسم آغاز به كار رسمی ساخت ضريح حضرت مسلم (ع) از ۲۸ شعبان در محله باغ فيض تهران در كنار امامزاده سيد جعفر(ع) و امامزاده سيده حميده خاتون(س) برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۸ ماه ساخت اين ضريح طول خواهد كشيد و سپس قطعات آن جدا شده و به عراق ارسال می‌شود؛ البته شاسی اين ضريح در اراك ساخته شده و در باغ فيض تهران ساخت ضريح بر روی اين شاسی انجام خواهد شد.

آقاجانيان اظهار كرد: ساخت اين ضريح با توافق دو جانبه ستاد بازسازی عتبات عاليات و اداره وقف شيعی عراق و توليت محترم حرم حضرت مسلم بن عقيل‌(ع) در ايران انجام می‌شود.

يادآوری می‌شود، دوستداران اهل بيت عليهم‌السلام می‌توانند جهت مشاركت در ساخت ضريح مطهر حضرت مسلم‌(ع) وجوهات نقدی خود را به شماره حساب ۱۱۰ بانك ملی در سراسر كشور واريز كنند.

این درحالیست که اواخر خرداد ماه،‌ غلامحسين شفيعی، معاونت فرهنگی و اجتماعی ستاد بازسازی عتبات عاليات اعلام کرده بود که ساخت ضريح حضرت مسلم بن عقيل(ع) آغاز شده است و طی ۱۸ ماه آينده به طور كامل ساخته و آماده انتقال به عراق خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با روند ساخت و «بازسازی عتبات عالیات»، هزینه‌ها و مسائل مربوط به آن به «پرونده ویژه خیمه» مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما