پانزدهمين دوره مسابقات استانی اذان و ابتهال برگزار شد

ایکنا , 9 مرداد 1389 ساعت 13:51

پانزدهمين دوره مسابقات استانی اذان و ابتهال در همدان برگزار شد.


ایران‌زمین: مرحله استانی پانزدهمين دوره مسابقات همخوانی، مديحه‌سرايی، اذان و ابتهال ششم و هفتم مردادماه در همدان برگزار شد.

«مرتضی نظری‌افلاك» مدير روابط عمومی اداره كل اوقاف و امورخيريه همدان با بيان اين مطلب اظهار كرد: با عنايت به وظايف سازمانی اين اداره كل مبنی بر انجام امور فرهنگی به ويژه اهتمام به ترويج فرهنگ قرآنی و قرآن‌آموزی و معارف دينی براساس نيات واقفان خيرانديش در اين زمينه فعاليت‌هايی توسط اداره اوقاف و امورخيريه در حال انجام است.

وی با بيان اين مطلب اضافه كرد: مرحله استانی پانزدهمين دوره مسابقات همخوانی قرآن كريم، مديحه‌سرايی، اذان و ابتهال و ايجاد انگيزه بين افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان جهت تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، همچنين ايجاد انس با قرآن كريم، آشنايی با فضائل اهل بيت(ع) و ايجاد رقابت سالم بين جوانان و نوجوانان در زمينه مسابقات قرآنی و تواشيح، ارتقای سطح اذان‌گويی، ابتهال، مديحه‌سرايی و همخوانی در سطح استان و توسعه و گسترش آن در جامعه، برگزار شد.

نظری‌افلاك تصریح كرد: در اين دوره از مسابقات ۲۰۰ نفر كه ۱۳۰ نفر از گروه آقايان (۵۰ نفر زير ۱۶ ساله شامل شكوفه‌ها و ۸۰ نفر بزرگسال) و ۷۰ نفر از بانوان (۲۰ نفر زير ۱۶ ساله شامل شكوفه‌ها و ۵۰ نفر بزرگسال) ثبت‌نام كردند.

مسئول روابط عمومی اداره كل اوقاف و امورخيريه استان با اشاره به اينكه زمان برگزاری اين دوره از مسابقات ويژه آقايان روز چهارشنبه، ششم مردادماه و بانوان روز پنجشنبه، هفتم مردادماه در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی ساعت ۹ صبح بود، افزود: نفرات برتر در هر رشته به مرحله كشوری راه پيدا خواهند كرد.

وی همچنين با اشاره به موضوعات اين دوره از مسابقات، بيان كرد: در مسابقه مديحه‌سرايی(تواشيح)، موضوعاتی همچون انس و وصف قرآن كريم با مدح، منقبت و فضايل پيامبر و اهل بيت(ع) وقف و نيكوكاری (ارزش‌ها و آثار آن اهميت كار و تلاش در اسلام و ... موردنظر بود.

نظری افلاك ادامه داد: در مسابقه همخوانی قرآن كريم نيز بررسی آيات مرتبط با موضوع همت و تلاش مضاعف ،استفاده از آثار قطعات تقليدی ماندگار قاريان مشهور ايرانی و مصری با رعايت عدم اختلاف قرائات و تكرار آيات و .... و در ابتهال و دعا نيز، ادعيه و مناجات‌های مأثوره به ويژه فرازهای منتخب از صحيفه سجاديه و جامعةكبيره، اشعار شعرای نامدار و معتبر(عرب زبان) در مدح اهل بيت(ع) يا مسايل اعتقادی (توحيد، نبوت ومعاد) مطرح بود.


کد مطلب: 13925

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13925/پانزدهمين-دوره-مسابقات-استانی-اذان-ابتهال-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir