مستند «آتشی که نمی‌میرد» آماده نمایش شد

خبرگزاری ايسنا , 10 مرداد 1389 ساعت 9:50

فیلم مستند «آتشی كه نمی میرد» با موضوع آیینی-مذهبی آماده نمایش شد.


فرهنگ: محمد احسانی، كارگردان مستند «آتشی كه نمی میرد» درباره این فیلم گفت: تصویربرداری این فیلم در سال ۱۳۸۱ انجام شد اما به دلایل مختلف تدوین این مستند تا اسفند ۱۳۸۸ به تعویق افتاد و در نهایت پس از چند ماه كار، این فیلم اردیبهشت ماه امسال آماده نمایش شد.

وی گفت: در این فیلم ضمن پرداخت به یك آیین مذهبی به دنبال پرداخت به اسطوره آتش در ایران باستان و دستیابی به نوعی رئالیسم جادویی در مستندی تجربی بوده‌ایم.

در خلاصه «آتشی كه نمی‌میرد» آمده است: «این فیلم به یک آیین سوگواری مذهبی در یکی از روستاهای آذربایجان ایران برای بزرگداشت شهادت حسین ابن علی امام سوم شیعه می‌پردازد. جوانان روستا در شب دهم محرم با چرخاندن گوی‌های آتشین دور میدان روستا به یاد آتش زدن خیمه‌های امام حسین (ع) در ظهر عاشورا به سوگواری می پردازند. این مراسم به نوعی یادآور آیین‌های مذهبی ایرانیان باستان در سده های گذشته است که آتش را مورد توجه و تقدس قرارداده و آنرا نماد روشنایی و نور باطن در نظر گرفته است. نور و روشنایی که پیوسته در نبرد با تاریکی و ظلمت است.»

برخی از عوامل این مستند ۱۵ دقیقه‌ای عبارتند از: طراح و کارگردان: محمد احسانی، تصویر برداران: سامان سالور، روح الله بیگی، صدابردار: علیرضا نادری، تدوین: محمد جعفری، صداگذاری: آذر مهرابی، مدیر تولید: مجید فردی انور، عکاس: آذین انور حقیقی.

تهیه این مستند را هم محمد احسانی برعهده داشته است.


کد مطلب: 13940

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13940/مستند-آتشی-نمی-میرد-آماده-نمایش

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir