مستند «منظر ماه» درباره بانوان قرآنی ساخته می‌شود

16 مرداد 1389 ساعت 9:09

مجموعه سی قسمتی «منظر ماه» عنوان مستندهایی است كه در ایام ماه مبارك رمضان با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی روی آنتن شبكه سه می‌رود.


فرهنگ: نورالدین عبدالله‌پور، تهیه‌کننده و مجری طرح مجموعه مستند «منظر ماه» با بیان خبر فوق افزود: من پس از ساخت مستند «بی‌بی ملازهرا» همیشه دغدغه این را داشتم که مجموعه‌ای مستند درباره بانوان قرآنی تهیه کنم که مستند «منظر ماه» حاصل این هدف است. این مجموعه پس از ۱۲ ماه تحقیق و بررسی میدانی در استان‌ها و همچنین شناسایی چهره‌های قرآنی در سراسر ایران آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این مجموعه با توجه به مطالعات غنی و مشاوره‌های گسترده با مراکز حوزوی و دانشگاهی سعی کرده که در راستای سیاست‌ها و اهداف سرمایه‌گذار این مجموعه، مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور حرکت کند در همین راستا با شبکه سه به توافق رسیدیم که مجموعه‌ای ۳۰ قسمتی با موضوع قرآن تهیه کنیم تا در هر شب شاهد پخش یکی از قسمت‌های آن باشیم.

تهیه‌کننده «منظره ماه» اضافه کرد: بعد از مهیا شدن مقدمات کار، ۳۰ مستندساز کشور به منظور بها دادن به هنرمندان بومی شناسایی شدند، تا هر کدام بتوانند اثری شایسته در زمینه زنان قرآنی کشور خلق کنند.

وی ارزیابی خود را از استقبال تماشاگران از این مجموعه چنین توصیف کرد: طبق ارزیابی‌هایی که ما داشته‌ایم، امیدواریم این مجموعه بتواند یکی از پرمخاطب‌ترین کارهای تلویزیون در ماه مبارک رمضان باشد. در ضمن این نکته را باید متذکر شوم که به جز سه استان‌ها، دیگر استان‌ها در این کار نقش و حضور داشته‌اند.

عبدالله‌پور در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در شکل‌گیری این مجموعه باید از نقش و اعتماد حمید محمدی قائم مقام قرآنی وزیر، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور یاد کرد که زمینه‌ساز خلق این کار قرآنی شدند.

تهیه‌کننده مجموعه قرآنی «منظر ماه» درباره نحوه شناسایی خادمان قرآنی این مستندها، گفت: چهره‌های قرآنی که در این مجموعه انتخاب شدند، همگی افرادی هستند که صادقانه و بی ادعا در خدمت اشاعه فرهنگ قرآنی در سراسر کشور هستند.

وی در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم که اگر این مستندها دیده شود برای سال آینده هم بتوانیم مجموعه‌ای مستند درباره سی خادم قرآنی مرد بسازیم تا بتوانیم با برقراری ارتباط با مخاطبان قرآنی، اشاعه‌دهنده فرهنگ و اندیشه قرآنی در سراسر کشور باشیم.


کد مطلب: 13998

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13998/مستند-منظر-ماه-درباره-بانوان-قرآنی-ساخته-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir