تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۴۰۰۶

مجله تخصصی مداحی منتشر می‌شود

مجله تخصصی مداحی منتشر می‌شود
فرهنگ: مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل کلاس‌های آموزش مداحی در استان‌هایی چون اصفهان، مشهد، مرکزی و تهران و ارائه مواد درسی ابلاغ شده به آنها، از انتشار مجله تخصصی مداحی ظرف دو یا سه ماه آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیرکل اداره تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «با توجه به تعداد مداحان در کشور و همچنین ضرورت تربیت شمار بیشتری از آنها برای هیئت‌های مذهبی به این راهکار رسیدیم که آموزشگاه‌های مداحی ایجاد و توسط تشکل‌های دینی اداره شود.»

وی افزود: «تشکیل این آموزشگاه‌های مداحی از سوی تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیش از گذشته فعالیت‌ها را از حالت تصدیگری خارج کرده است.»

دیلمقانی گفت: «تا چند سال پیش سازمان تبلیغات اسلامی دوره‌های آموزش مداحی را با تعداد معدود توسط مراکز استان‌ها برگزار می‌کرد، اما تعداد این دوره‌ها معدود بود بنابراین پیشنهاد راه‌اندازی آموزشگاه‌های مداحی را از سوی تشکل‌های دینی مطرح کردیم.

مدیرکل اداره تشکل‌های دینی گفت: «این آموزشگاه‌ها به صورت خودجوش و غیر انتفاعی در استان‌های مختلف چون اصفهان، مشهد، مرکزی و تهران تشکیل شده و مواد درسی ابلاغ شده به آنها درحال اجراست.»

وی در رابطه با تولید محتوا برای مداحان در سال جاری گفت: «امسال نیز چون سال گذشته تولید چهار جلد کتاب به زبان‌های عربی، ترکی و فارسی در دستور کار قرار گرفته است. در تولید محتوای امسال همچنین تلاش شده کتاب‌های مداحی برای استان‌های مختلف مطابق با فرهنگ‌های همان استان باشد. این کتاب‌ها همچنین دربرگیرنده لوح فشرده مداحی‌های منتشر شده به صورت صوتی خواهد بود.»

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی اظهار داشت: «امسال قرار است مجله تخصصی مداحان منتشر شود. پیش‌بینی می شود پس از پایان یافتن مقدمات انتشار، نخستین شماره این مجله ظرف دو تا سه ماه آینده منتشر شود. هنوز درباره نام این مجله توافقی حاصل نشده، اما پس از انتشار به صورت ماهنامه با عنوان مجله تخصصی مداحان منتشر می‌شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما