تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۴۰۲۰

طرح برادرخواندگی ری و كربلا بررسی شد

طرح برادرخواندگی ری و كربلا بررسی شد
جهان: با حضور سفير عراق و جمعی از عراقی‌های مقيم ايران در فرمانداری ری طرح بزرگ برادرخواندگی كربلا و ری مورد بررسی قرار گرفت.

ساعاتی پيش در جلسه‌ای با حضور سفير كشور عراق در جمهوری اسلامی ايران كه به دعوت فرمانداری شهرستان ری به اين شهر سفر كرده بود، جمعی از عراق‌های مقيم تهران و ری، حسين فدايی نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ری و جمعی از مسئولان اين شهرستان طرح بزرگ برادر خواندگی دو شهر كربلا و ری مورد بررسی قرار گرفت.

در اين جلسه محمد مجيد شيخ از طرح برادر خواندگی كربلا و ری به طور كامل استقبال كرد و مسئولان شهرستان ری و عراق توافق كردند كه بين دو شهر كربلا و ری برادر خواندگی اعلام شده و در اين راستا ارتباط دو شهر در ارتباط با موضوعلات فرهنگی، مذهبی، زيارتی و اقتصادی گسترش پيدا كند.

سفير كشور عراق در جمهوری اسلامی ايران در اين جلسه ضمن تشكر از مسئولان ايران به دليل خدمات و پشتيبانی كه از برادران و خواهران عراق ارائه داده و پذيرای آنها بودند، تصريح كرد: ايران بهترين ميزبان و حمايت كننده عراقی‌ها بوده است، چه آنهايی كه مهاجرت كردند و چه افرادی كه بی‌دليل و بر اساس اينكه شيعه بودند از عراق اخراج شدند.

وی افزود: در گذشته بين ايران و عراق زمينه تاريخی و مذهبی خوبی بود اما رژيم گذشته نمی‌خواست اين ارتباط‌‌‌‌ها خوب باشد.

اين گزارش حاكی است، احداث زایر سرا در اين دو شهر زيارتی، تسهيل در صدور رواديد و همچنين مراحل سفر زيارت‌كنندگان به اين دو شهر و توسعه و تحكيم مناسبات فرهنگی و مذهبی از جمله اقداماتی است كه با نهايی شدن و انجام مقدمات اين طرح، اجرا می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما