اعزام هفتگی ۱۷۰دانشجو به سوريه

ایکنا , 18 مرداد 1389 ساعت 9:43

به گفته مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزرات علوم، هر هفته ۱۷۰ دانشجو به زیارت اماکن زیارتی سوریه می‌روند.


جامعه: مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری از اعزام هفتگی ۱۷۰ دانشجو به زيارت اماكن زيارتی سوريه خبر داد.

جليل دارا، مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، با بيان اين خبر افزود: در مورد سفرهای زيارتی تا قبل از اين فقط به حج عمره پرداخته می‌شد كه البته در مورد سفر حج عمره نيز به دنبال افزايش تسهيلات بوديم و نيز اين‌كه تعداد بيشتری از دانشجويان را زير ‌پوشش قرار دهيم.

وی ادامه داد: در اين دوره بحث سفرهای عتبات و سوريه نيز مطرح شده است و علاوه بر آن نيز به دنبال راه‌انداری سفرهای زيارتی در داخل كشور هستيم كه اين تسهيلات برای اين اماكن نيز تعلق بگيرد و با اين فرض كه در حال حاضر سفر زيارتی سوريه را دست كار داريم و همچنين عتبات نيز در دست اقدام است، نيازمند توجه بيشتر از لحاظ تأمين بودجه از قبيل وام‌های دانشجويی هستيم.

دارا افزود: در حال حاضر هر هفته ۱۷۰ نفر را به سوريه اعزام می‌كنيم كه اين تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت و ثبت نام جديد نيز از اول مهر آغاز می‌شود و بنا داريم اين سفر را به طور دائمی در طول سال برگزار نمائيم و طبيعی است وقتی زمان سفر افزايش پيدا كند، دامنه آن بيشتر می‌شود.

وی در خصوص سفرهای زيارتی داخل كشور افزود: در داخل هم پيگير آن بوديم كه دانشجويان را با اماكن مذهبی داخل كشور بيشتر آشنا كنيم و بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه در كار فرهنگی كاروان های زيارتی نيازمند يك تحول كلی هستيم و با توجه به اين كه نفس كارهای زيارتی تأثير گذار است اما در اين سفرهای زيارتی بايد مانند حج عمره كار فرهنگی داشته باشيم.

يادآور می‌شود غلامرضا خواجه‌سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم چندی قبل از افزايش اعتبار تسهيلات صندوق رفاه دانشجويی تا سقف ده ميليارد تومان خبر داده بود.


کد مطلب: 14026

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14026/اعزام-هفتگی-۱۷۰دانشجو-سوريه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir