تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۴۰۲۸

كانون هيئات مذهبی خراسان رضوی افتتاح شد

كانون هيئات مذهبی خراسان رضوی افتتاح شد
ایران‌زمین: مراسم افتتاحيه كانون بسيج مداحان و هيئات مذهبی خراسان رضوی شنبه شب ۱۶ مرداد ماه در تالار نور مشهد برگزار شد.

اين مراسم با حضور مداحان و هيئات مذهبی خراسان رضوی، آيت‌الله «حسن ممدوحی»، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماينده ولی فقيه در سپاه امام رضا(ع) و نيز حجت‌الاسلام «گنابادی نژاد»، مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی برگزار شد.

اين مراسم ابتدا با قرائت قرآن توسط «حميد شاكرنژاد» آغاز شد و در ادامه «شفق» از شاعران برجسته كشورمان و «رضايی» از مداحان استان به اجرای برنامه پرداختند و سپس حجت‌الاسلام «حسينی»، نماينده ولی فقيه در سپاه امام رضا(ع) مداحان را قشری دانست كه تأثير عميقی در طبقات مختلف جامعه می‌گذارند و گفت: اين تأثير غير قابل انكار است.

وی با بيان اينكه مجالس دينی ما با حضور مداحان رونقی دو چندان پيدا می‌كند، ادامه داد: مداحان پرچمداران مكتب شيعی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام حسينی بسيج را شجره طيبه‌ای دانست كه حضورش در هر محفلی مايه خير و بركت است و اذعان كرد: بسيج در هر بوستانی كه حضور دارد عطر خوش آن همه شامه‌ها را نوازش می‌دهد و ميوه با بركت آن همه جان‌ها را صفا می‌بخشد.

وی شكل گيری بسيج در مجموعه مداحان را فعاليتی اثرگذار و سودمند عنوان كرد و يادآور شد: حركت‌های انقلابی و جهادی مداحان بسيجی در عرصه‌های مختلف می‌تواند به كمك جامعه بيايد.

در ادامه آيت‌الله «حسن ممدوحی»، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با تأكيد بر اينكه نبايد بر سبك و روش بر انجام مداحی متكی بود، اظهار كرد: پيروی از سبك‌های خاصی در مداحی موجب لطمه زدن به معنويت ما می‌شود.

وی با بيان اينكه منقلب شدن مردم در نتيجه اين پيوند روحی مداح حاصل می‌شود، تصريح كرد: مداح اگر می‌خواهد سخنش سوز و شور در مردم ايجاد كرده و آن‌ها را متحول كند بايد روح خود را با ائمه پيوند بزند.

يادآوری می‌شود، اين مراسم با همكاری اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما