تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۴۰۴۴

كارگاه ساخت ضريح حضرت مسلم(ع) آماده پذيرايی از علاقه‌مندان است

كارگاه ساخت ضريح حضرت مسلم(ع) آماده پذيرايی از علاقه‌مندان است
جامعه: مجتبی مردی مدير اجرايی ساخت ضريح حضرت مسلم(ع)  با اشاره به ساخت ضريح حضرت مسلم در آستان امامزادگان سيد جعفر و حميده خاتون(ع) گفت: علاقه‌مندان برای ديدن مراحل ساخت اين ضريح می‌توانند هر روز به آستان مبارك امامزادگان سيد جعفر و حميده خاتون(ع) مراجعه كنند و از نزديك شاهد ساخت اين ضريح باشند.

وی به تشريح ابعاد و نحوه ساخت ضريح حضرت مسلم(ع) پرداخت و گفت: برای ساخت اين ضريح ۱۵ كيلو طلا، دو و نيم تن نقره و ۹۰۰ كيلو مس مورد استفاده قرار گرفته است و چارچوب اوليه آن از استيل است و برای ساخت تاج اين ضريح از چوب ساج استفاده شده است؛ طول اين ضريح ده متر و نيم و عرض آن نيز ۴ متر است.

مدير اجرايی ساخت ضريح حضرت مسلم(ع) در مورد هنرمندانی كه در ساخت اين ضريح مشاركت دارند گفت: ۵۰ نفر از هنرمندان اصفهانی شامل قلم زن، مينا كار، نجار و خطاط به صورت شبانه‌روزی ساخت اين ضريح را بر عهده دارند كه تلاش می‌شود طی ۱۸ ماه آينده كار ساخت اين ضريح به پايان برسد.

لازم به ذكر است هر روز از ساعت ۲۲ تا ۲۳ مراسم روضه‌خوانی در باغ فيض، آستان مقدس امامزادگان سيد جعفر و حميده خاتون(ع) واقع در خيابان اشرفی اصفهانی برای عموم برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما