تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۴۰۶۰

۲۹ مهر، آغاز اعزام زایران ایرانی حج تمتع

۲۹ مهر، آغاز اعزام زایران ایرانی حج تمتع
جامعه: رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، نخستین کاروان زایران ایرانی ۲۹مهر، کشورمان را به مقصد سرزمین وحی ترک خواهد کرد.

علی لیالی افزود: انتقال ۹۷ هزار زایر ایرانی حدود ۲۲ روز طول می‌کشد و عملیات بازگشت حجاج نیز از ۱۴ذی‌الحجه (۳۰ آبان) و پس از پایان مراسم معنوی حج آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر به عربستان علاوه بر دیدار با وزیر حج این کشور و مرور توافقات و فعالیت‌های مربوط به وضع حجاج ایرانی بار دیگر درخواست افزایش سهمیه زایران ایرانی برای حج تمتع امسال مطرح شد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: قرار شد طرف عربستانی در اسرع وقت نظر خود را در این باره اعلام کند و در صورت مثبت بودن جواب، اقدامات ویژه‌ای برای تنظیم برنامه ثبت‌نام و اعزام زایران جدید انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰درصد برنامه‌های مرتبط با مسکن، تغذیه، حمل و نقل و پزشکی حجاج در عربستان تنظیم و قراردادهای آن امضا شده است و در داخل کشور نیز زایران پس از ثبت‌نام هم اکنون در حال آموزش هستند.

رییس سازمان حج و زیارت درباره نحوه برخورد ماموران عربستان با زایران ایرانی در عمره امسال به واحد مرکزی خبر گفت: بنابر اطلاعات میدانی و گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان و سرکنسولگری کشورمان در جده، هر چند هنوز مشکلاتی در نحوه رفتار ماموران عربستان با زایران ایرانی وجود دارد اما در مجموع نحوه برخورد آنان به ویژه در فرودگاه جده و مدینه نسبت به گذشته مطلوب ارزیابی شده است.

وی افزود: زایران ایرانی بیشترین مشکلات را در اطراف قبرستان بقیع دارند و در گفتگوی اخیر با وزیر حج عربستان هم این موضوع مطرح و قرار شد این موضوع برای پی‌گیری و جواب‌گویی به طور مکتوب به آنان اعلام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما