«عراق عصر روز دهم» آذر ماه اكران می‌شود

خبرگزاری ايسنا , 27 مرداد 1389 ساعت 13:48

فیلم «عراق عصر روز دهم» به كارگردانی مجتبی راعی در ایام محرم (آذر ماه ) اكران می‌شود.


فرهنگ: نمایش فیلم «عراق عصر روز دهم» به تهیه‌كنندگی منوچهر محمدی از چند هفته قبل از ماه محرم در گروه سینمایی استقلال آغاز می‌شود و در ایام ماه محرم نیز ادامه پیدا خواهد كرد.

«عراق عصر روز دهم» نخستین پروژه سینمایی است که برای اولین‌بار در شهرهای مقدس کربلا و نجف تولید شده است. در این فیلم از منظر تازه و متفاوتی به مفهوم دوستی دو ملت شیعه‌ی ایران وعراق نگاه شده است.

داستان این فیلم از خرمشهر و در دوران جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و زندگی یك خانواده را به تصویر می‌كشد، جنگ باعث جدایی آن‌ها می‌شود و بعد از وقایع دیگری از جمله سقوط صدام و جنگ آمریكا و عراق آن‌ها همدیگر را پیدا می‌كنند.

ساخت این فیلم برای اولین‌بار توسط رسول ملاقلی‌پور مطرح شد و این كارگردان برای دیدن لوكیشن‌های فیلم سفرهایی به كربلا داشت اما با مرگ وی، پروژه به شكل دیگری و توسط «مجتبی راعی» از دیگر فیلمسازان سینمای كشور ساخته ‌شد.

برخی از عوامل این فیلم که توسط بنیاد سینمایی فارابی و به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخته شده عبارتند از: مدیر فیلمبرداری : شاپور پورامین، صدابردار:مهران ملکوتی، مدیر تولید: پیمان جعفری، مدیر پشتیبانی تولید عراق:اکبر شیرازی، جلوه‌های ویژه:جواد شریفی‌راد، تدوین فیلم را هم حسن حسن‌دوست انجام داده است.

در این فیلم هانیه توسلی، احمد مهران‌فر، صغری عبیسی و سلیمه رنگزن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


کد مطلب: 14103

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14103/عراق-عصر-روز-دهم-آذر-ماه-اكران-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir