فراخوان پنجمين سوگواره پوسترهای عاشورايی منتشر شد

ایکنا , 31 مرداد 1389 ساعت 11:07

فراخوان پنجمين سوگواره پوسترهای عاشورايی كه آذرماه برگزار می‌شود، منتشر شد.


فرهنگ: فراخوان پنجمين سوگواره پوسترهای عاشورايی كه آذرماه سال جاری از سوی مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش حوزه هنری، بنا براعلام اين فراخوان موضوع بخش اصلی اين سوگواره حماسه عاشورا و بخش‌های موضوعی و جنبی حضرت زينب(س) و كتيبه‌نگاری است.

توجه به جنبه‌های زيبايی شناسانه و نگاه طراح در استفاده از آلمان‌ها و عناصر تصويری شايسته از مواردی است كه در اين فراخوان به آن اشاره شده است آثار بخش كتيبه بايد متناسب با شعائر حماسه كربلا، دارای قابليت چاپ و تكثير روی پارچه، نگاهی نوين و متناسب با نمونه‌های سنتی باشد.

براساس اين‌گزارش، به نفر اول در دو بخش اصلی و موضوعی ديپلم افتخار و هفت سكه بهار آزادی ، نفر دوم ديپلم افتخار و پنج سكه بهار آزادی و نفر سوم ديپلم افتخار و سه سكه بهار آزادی اهدا خواهد شد. در هر بخش نيز از پنج هنرمند تقدير و لوح تقدير به همراه يك سكه بهار آزادی اهدا می‌شود.

بخش جنبی (كتيبه) نيز به بهترين اثر برگزيده اين بخش ديپلم افتخار و هفت سكه بهار آزادی اهدا خواهد شد. ضمن اينكه به تمامی هنرمندانی كه آثارشان به نمايشگاه راه يابد گواهی شركت و يك نسخه از كتاب نمايشگاه اهدا می‌شود.

مهلت ارسال آثاراز تاريخ ‪ ۲۵‬مهرماه سال جاری تا ‪ ۲۵‬آبان و زمان داوری آثار ‪ ۳۰‬آبان سال جاری است.

همچنين، پنجمين سوگواره پوسترهای عاشورايی ‪ ۲۶‬آذرماه ‪ ۸۹‬در دو نگارخانه ابوالفضل عالی و نگارخانه سيدحسن حسينی از حوزه هنری و همچنين خانه هنرمندان ايران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 14115

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14115/فراخوان-پنجمين-سوگواره-پوسترهای-عاشورايی-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir