رونمایی از «قرآن» مجلس شورای اسلامی

فارس , 31 مرداد 1389 ساعت 12:14

مراسم رونمایی از قرآن مجلس شورای اسلامی (برگردان نسخه خطی قرآن وقف تلاوت امام زمان عج) شب گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


فرهنگ: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از قرآن مجلس شورای اسلامی رونمایی کرد و در سخنانی گفت: ماه مبارک رمضان از ویژگی‌های زیادی برخوردار است از جمله اینکه کتب آسمانی بزرگ در این ماه نازل شده است، قرآن نیز به عنوان بزرگترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی مجموعه‌ای از دستورات و رهنمودهای زندگی بشر را در خود جای داده است، نقطه کانونی ماه مبارک رمضان انس با قرآن و یافتن بطون قرآن است.

وی ادامه داد: هر چند همه مومنان و مسلمانان با قرآن انس دارند، اما فهم دقایق قرآن نیازمند تلاش بسیار است، چون کشور ما مهد تفکر قرآنی بوده است، زمینه‌ها برای دستیابی به بطون قرآن فراهم است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های رئیس کتابخانه مجلس و همکاران مختلف گفت: از رئیس کتابخانه مجلس رسول جعفریان تشکر می‌کنم که در کنار همه کارهای متنوعی که در کتابخانه مجلس انجام شده است، به قرآن نیز توجه ویژه‌ای مبذول داشته‌اند و این توجه منجر به انتشار دو قرآن مصحف بهارستان و قرآن مجلس شورای اسلامی که قرآنی بسیار زیبا و ماندگار است، شد.


وی در ادامه گفت: دکتر جعفریان خصوصیت کتابخانه را تراثی نام نهادند، حرف درستی است چرا که ما در کتابخانه نیازمند کارهای تکراری نیستیم، بلکه کتابخانه باید بخشی از کارهای تراثی را در کشور دنبال کند. رئیس کتابخانه نیز سابقه طولانی در کارهای تاریخی کشور دارد و گام‌های خوبی را به جلو برداشته‌اند، کتاب‌های خوبی در این مدت چاپ شده و وضعیت نسخ خطی ساماندهی شده است.

لاریجانی گفت: کتابخانه مجلس کارهای فاخری را منتشر کرده و وضعیت نسخ خطی را ساماندهی کرده است که امیدوارم این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند. من هم علاقه‌مندم این بخش از منشورات با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی در اشاره به احداث ساختمان جدید کتابخانه مجلس گفت: ما در حال خرید زمین‌های اطراف هستیم و طرح بزرگی را برای توسعه کتابخانه مجلس داریم، امسال این طرح را از نظر اجرایی آغاز خواهیم کرد و در تلاش هستیم تا ظرف دو تا سه سال آینده ساختمان را احداث کرده و کتابخانه را به آنجا منتقل کنیم.

در ادامه مراسم از دست‌اندرکاران چاپ قرآن که عبارت بودند از استاد متین صحاف قرآن، سیدین، صحاف، داوود نظریان نظارت بر کار و پیگیر کارهای دارالقرآن، احسان‌‌الله شکراللهی، مهدی قادری، آل رضا مدیر انتشارات مجلس، ایوبی‌زاده و مجید قادری قدردانی شد.


کد مطلب: 14118

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14118/رونمایی-قرآن-مجلس-شورای-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir