تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۴۱۱۹

۱۲۰ كيلو طلا در دوخت پرده كعبه

۱۲۰  كيلو طلا در دوخت پرده كعبه
جهان: يك منبع رسمی در عربستان اعلام كرد: برای دوخت پرده كعبه مكرمه از ۱۲۰كيلوگرم منسوجات طلا به قيمت ۲۰ميليون ريال سعودی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری عربستان (واس) «محمدبن عبدالكريم الفويفلی» مسئول نظارت بر ساخت پرده كعبه اظهار داشت: ساخت پرده كعبه مكرمه شامل چند مرحله از جمله رنگ‌آميزی، بافت، آزمايشات، چاپ و جمع‌آوری آن است.

وی اضافه كرد: بيش از ۷۰۰ كيلوگرم حرير در ساخت پرده كعبه به كار رفته است تا پس از رنگ آميزی و بافت مورد استفاده قرار گيرد.

به گفته وی حرير به كار رفته در ساخت پرده خانه خدا از نوع خالص است و بر روی آن جمله «لااله الا الله محمد رسول الله» و «سبحان الله و بحمده» و «سبحان الله العظيم» و «ياحنان يا منان يا الله» نقش خواهد بست.

او توضيح داد كه ارتفاع پرده بالغ بر ۱۴ متر و در يك سوم قسمت بالايی آن نواری از طلا و نقره كه منقوش به آيات قرآنی به خط ثلث و نقش و نگارهای اسلامی است.

پرده كعبه كه ۴۵ متر طول دارد، شامل ۱۶ قطعه است كه به صورت نوار كه بر روی آن سوره «اخلاص» در داخل مرجعی با نقش و نگارهای اسلامی منقوش شده است.

در ساخت پرده كعبه از ۱۲۰كيلوگرم طلا و ۲۵كيلوگرم نقره استفاده شده است.

ساخت پرده كعبه يكی از ويژگی‌های برجسته شهر مكه است كه سالانه هزاران هزار زایر بازديدكننده از اقصی نقاط جهان را به خود جلب می‌كند.
مرجع : عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما