«درسنامه‌ اسرار حج» منتشر شد

خبرگزاری ايسنا , 1 شهريور 1389 ساعت 10:31

«درسنامه اسرار حج» به قلم محمدتقی فعالی منتشر شد.


فرهنگ: «درسنامه اسرار حج» با تلاش حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت و معاونت امور فرهنگی به قلم محمدتقی فعالی - از نويسندگان حوزوی - منتشر شد.

جايگاه و اسرار حج، يكي از بخش‌های اين كتاب است كه نام‌گذاری حج و حكمت‌ها، جايگاه حج، جايگاه حج‌گزار، حكمت‌ها و آثار حج از موضوعاتی است كه در اين بخش به آن‌ها پرداخته شده است.

اسرار نام‌های كعبه، شروع ساختن كعبه و اسرار عرفانی كعبه از جمله موضوعاتی است كه در درس دوم اين كتاب با عنوان اسرار عرفانی كعبه آمده است.

در درس سوم كتاب با عنوان اسرار عرفانی احرام به موضوعاتی چون اسرار احرام، اسرار ميقات، اسرار نيت، اسرار تلبيه و اسرار لباس احرام اشاره شده است.

اسرار عرفانی طواف، نماز طواف، سعی و تقصير، اسرار عرفانی عرفات، مشعر منی، رمی و قربانی از ديگر موضوعاتی است كه در اين كتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

در پيش‌گفتار اين كتاب آمده است: «حج، بريدن از خلق و رويكردی به سوی حق است. سفر از خلق به حق و دور شدن از غير خدا، انسان با رفتن به حج مزه‌ای از ملكوت را می‌چشد. او ميهمانی است كه به بارگاه نور، بهجت و سرور راه يافته است، ‌حج‌گزار به سوی خدا فرار می‌كند. سلوك حج منازل و مقاماتی دارد كه ديدار حق، اوج آن است. حج راه رستگاری و فوز عظيم است.»

اين كتاب كه تلخيصی از كتاب «اسرار عرفانی حج» است، داری شش درس است، كه يك به يك به اسرار نورانی و رموز عرفانی حج نظر می‌كند.

«درسنامه اسرار حج» در ۲۲۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰۰ نسخه و قيمت ۲۰۰۰ تومان از سوی مؤسسه‌ فرهنگی - هنری مشعر منتشر شده است.


کد مطلب: 14128

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14128/درسنامه-اسرار-حج-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir