تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۴۱۳۰

سفر زایران به سوريه فقط با کاروان‌های مجاز

سفر زایران به سوريه فقط با کاروان‌های مجاز
جامعه: مدیر نمایندگی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق درباره گلايه جمعی از هموطنان زایر مبنی بر کاهش يک روزه مدت اقامتشان در دمشق برخلاف قرار داد گفت: اين گروه با يک شرکت غير مجاز به سوريه سفر کرده‌اند‌.

مسعود اخوان افزود: معمولا افراد سودجو مشکلاتی را براي هموطنان زایر پيش می‌آورند و ما هم تلاش می‌کنيم تا از فعاليت اين عده، چه در سوريه و يا در ايران جلوگيری کنيم.

يک گروه از هموطنان زایر که با شرکتی غيرمجاز از شهر کاشان به سوريه سفر کرده‌اند پس از ورود به دمشق متوجه شدند که مدت اقامتشان در سوريه يک روز کمتر از زمان تعيين شده است.

اين گروه شب هنگام با تجمع در برابر ساختمان دفتر نمايندگی حج و زيارت کشورمان در دمشق، مراتب نارضايتی و گلايه خود را اعلام کردند.

مدير نمايندگی سازمان حج و زيارت کشورمان در سوريه در اين باره می‌گويد: به رغم اينکه مشکل پيش آمده مرتبط به سازمان نمی‌شود اما مسئله را پيگيری کرديم و واقعيت هم اين بود که مدت اقامت اين گروه از زایران در سوريه يک روز کمتر نشده بلکه زمان پروازشان برای بازگشت به کشور چند ساعتی زودتر از زمان مقرر شده است.

مسعود اخوان افزود: به اين شرکت تذکر داده شد که پيامدهای تغيير برنامه را بپذيرند و براين اساس متصديان اين شرکت برای جلب رضايت زایران علاوه تخصيص يک وعده غذا به هريک از آنان، مبلغی بابت ضرری که به آنها رسيد، پرداخت کردند.

وی همچنين گفت: معمولا تغيير در ساعت پروازها در ماه مبارک رمضان پيش می‌آيد‌، زمانی که تعداد زایران کاهش پيدا می‌کند و لذا به ناچار پروازها به مقصد کشورمان هم ادغام می‌شود.

اخوان تصریح کرد: برای جلوگيری از پيش آمدن اينگونه ناهماهنگی‌ها، مسئولان شرکت‌های مجاز موظفند تا با تشکيل کلاس‌های ويژه سفر بقاع متبرکه‌، برای توجيه زایران اقدام کنند.

وی گفت: توصيه ما به متقاضيان اعزام به سوريه ثبت نام در شرکت‌های زيرنظر سازمان حج و زيارت است تا بتوانيم بر عملکرد اين شرکت‌های نظارت داشته باشيم و آنها را کنترل کنيم.

این مقام مسئول افزود: نمايندگی حج و زيارت کشورمان در سوريه به طور منظم از هتل‌های محل استقرار هموطنان زایر بازرسی می‌کند و شرکت‌های خدماتی زایران را به رعايت ملاک‌های مورد نظر ملزم می‌کنيم، اينگونه شرکت‌ها موظف هستند علاوه بر ارایه برنامه زيارتی برای يک هفته کامل، مدير، روحانی و راهنما برای مديريت و توجيه زایران درنظر بگيرند.

مسعود اخوان تصریح کرد: از مزايای شرکت‌های زير نظر سازمان حج و  زيارت اين است که همه زایران را دو روز قبل و بعد از پايان سفر زير پوشش بيمه قرار می‌دهند، ضمن اينکه درمانگاه‌های وابسته به سازمان حج و زيارت خدمات درمانی را به طور رايگان به زایران ارائه می‌کند.
مرجع : جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما