پنجمین جلسه مسئولین شورای هیئات مذهبی استان مازندران برگزار شد

6 شهريور 1389 ساعت 11:56

پنجمین جلسه دو ماهانه مسئولین شورای هیئات مذهبی استان مازندران برگزار شد.


ایران‌زمین: علیرضا سعیدی مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان بهشهر میزبانی پنجمین جلسه مسئولین شورای هیئات مذهبی استان مازندران را بر عهده داشت.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های هیئت آرمان شهر مهدوی این استان به نقش هیئات مذهبی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های هیئات مذهبی باید علمی و عالمانه باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رضوی معاونت اداره کل تبلیغات اسلامی به مقام و منزلت حضرت زهرا(س) و الگو‌گیری از شخصیت آن حضرت پرداخت و نقش هیئات مذهبی را  بسیار موثر عنوان کرد.

رضوی با اشاره به شکل‌گیری شورای هیئات مذهبی و ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های هیئات با تکیه بر شرح وظایف و اساسنامه تصریح کرد: به این منظور می‌بایست جلسات دو ماهانه شورا، در چند محور مشخص برگزار شود و بخشی از جلسات به گزارش فعالیت شورای هیئات مذهبی شهرستان‌ها اختصاص یابد وبخش دیگر به گزارش نتایج نشست کمیسیونها و همچنین پرداختن به مصوبات جلسات گذشته و حل و فصل مشکلات شورا یا هیئات شهرستانی اختصاص یابد.

وی ارزیابی و بازشناسی فعالیت شورا را در جهت رشد و ارتقاء فعالیت‌ها بسیار مؤثر دانسته و انجام فعالیت ویژه در حوزه هیئات مذهبی بانوان را خواستار شد.

در ادامه حجت الاسلام رضوی، ضمن تأکید بر اجرای طرح‌های سازمان، توسط هیئات و شورای هیئات مذهبی، نسبت به تأمین اعتبار قول مساعد داد.

در پایان اسکندرزاده رئیس شورای هیئات مذهبی استان مازندران طی سخنانی از عملکرد و فعالیت‌های شورای هیئات مذهبی و برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی گزارشی ارائه نمود و تصریح کرد:  باید توجه بیشتر به هیئات مذهبی شود و ارتباط با دستگاه‌های دولتی از جمله اداره ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، و . . . ، شناسایی هیئات مذهبی فعال‌، آموزش تخصصی شورا و هیئات مذهبی، فعال کردن کمیته‌های تخصصی شوراها، فعال کردن بانک اطلاعات هیئات مذهبی، پیگیری امور رفاهی هیئات مذهبی (برخورداری از بیمه و سهام عدالت)، مأموریت‌های اداری، تجلیل از پیشکسوتان مذهبی، برگزاری یادواره شهدای مذهبی و جلب مشارکت‌های مردمی‌، از جمله اولویت‌بندی کارهای شورا در سال جدید است.


کد مطلب: 14153

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14153/پنجمین-جلسه-مسئولین-شورای-هیئات-مذهبی-استان-مازندران-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir