تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۴۱۵۶

گردشگری مذهبی صنعت اول قم شود

گردشگری مذهبی صنعت اول قم شود
ایران‌زمین: حجت الاسلام محمد حسين موسی‌پور بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی غزال در سخنانی اظهار داشت: قم در زمينه توسعه گردشگری و توریسم مذهبی از قابليت‌های فراوانی برخوردار است.

وی با بيان اينکه بايد از ظرفيت‌های ارزشمند گردشگری مذهبی قم استفاده شود افزود: توسعه اين صنعت در قم، افزايش درآمد سرانه مردم، اشتغالزايی، رشد و توسعه و رفع عقب ماندگی‌های گذشته قم را در پی خواهد داشت.

استاندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته پيرامون توسعه گردشگری در استان گفت: اقدامات و حرکت‌های خوبی به ويژه در دولت‌های نهم و دهم در زمينه توسعه و ايجاد زيرساخت‌های گردشگری در قم آغاز شده اما اين مقدار به هيچ عنوان با نيازها و توانمندی‌های استان متناسب نبوده و رونق اين صنعت در استان نيازمند توجه بیشتر است.

موسی‌پور، گردشگری را سومين صنعت سود آور در دنيا دانست و افزود: با توجه به ظرفيت‌های فراوان قم بايد گردشگری و توسعه توريسم مذهبی به صنعت اول اين استان تبديل شود.

وی مزيت‌های قم در زمينه جذب زاير و گردشگر را استثنايی، منحصر به فرد و غير قابل مقايسه با ساير نقاط کشور و بعضاً جهان برشمرد و بيان کرد: وجود جاذبه‌های معنوی همچون حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، بزرگترين حوزه علميه جهان اسلام، مراکز غنی فرهنگی و کتابخانه‌های دينی همانند کتابخانه آيت الله مرعشی در کنار ويژگی‌های تاريخی و باستانی اين استان ظرفيت‌ها و قابليت‌های منحصر به فردی را پيش روی توسعه گردشگری مذهبی قم قرار داده است.

استاندار قم با اشاره به سفر سالانه ۱۵ تا ۱۸ ميليون مسافر به قم گفت: نبود مراکز اقامتی کافی و فراهم نبودن زيرساخت‌های رفاهی مورد نياز زایرين باعث شده تا طول مدت اقامت اين تعداد مسافر و زایر به حداقل زمان برسد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسيل‌های گردشگري استان برای رفع مشکلات و شتاب بخشيدن به رشد و توسعه استان گفت: همه مديران استان بايد با عزم و همت جدی در جهت برداشتن موانع موجود در مسير توسعه گردشگری مذهبی در قم گام بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما