سرپرست سازمان‌اوقاف و امور خيريه:

بيش‌از ‪ ۵۰‬درصد موقوفات كشور در جهت ترویج و تبلیغ نهضت عاشورا می باشد

17 بهمن 1386 ساعت 18:47

نماينده ولي‌فقيه و سرپرست سازمان‌اوقاف و امور خيريه گفت: بيش‌از ‪ ۵۰‬درصد موقوفات كشور با نهضت عاشوراي اباعبدالله‌الحسين (ع) مرتبط و در جهت ترويج و تبليغ آن است.


بنا بر گزارش خیمه، حجت‌الاسلام حيدر مصلحي روز چهارشنبه در دومين كنگره عاشوراپژوهي زنجان باعنوان "عاشورا، انقلاب، انتظار" افزود: خواست و نيت واقفين براي اختصاص بخشي‌از اموال و مايملك خود، تبيين و تبليغ فرهنگ عاشورايي، رمز پايداري و ماندگاري هرچه بيشتر اين نهضت است.

وي يادآورشد: سرمايه‌گذاري مردم از طريق وقف دارايي‌هاي خود، موجب حفظ، تقويت و اثرگذاري روز افزون حركت حضرت امام حسين (ع) و ايجاد تحولاتي ژرف و عميق در زندگي بشريت شده است.

حجت‌الاسلام مصلحي، برلزوم جهت‌دهي موقوفات تاكيد كرد و اظهارداشت: تبليغ و ترويج نهضت عاشورا بايد به فضاهاي علمي كشيده شود و اساتيد ، دانشجويان و هنرمندان درگير تبليغ اين حركت عظيم شوند.

وي افزود: اگر افراد جامعه اهداف نهضت عاشورا را باهمه‌ي وجود درك كنند، همواره حافظ آن خواهند بود و همانند دوران دفاع مقدس در مقابل طاغوتيان و ستمگران خواهند ايستاد.

حجت‌الاسلام مصلحي، با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران نيز همانند تمامي حركتهاي عدالت‌خواهانه، از نهضت عاشورا نشات گرفته است ، گفت: انقلاب اسلامي ايران گامهاي اوليه را برمي‌دارد و تا رسيدن به قله‌هاي بلندي كه‌از آرمانها و اهداف حضرت امام راحل مي‌باشد، فاصله دارد.

نماينده‌ي ولي‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، حضور در كلاس درس آزادي و آزادگي امام‌حسين(ع) را لازمه‌ي تحقق اهداف انقلاب اسلامي دانست وگفت: جمهوري اسلامي درجايگاهي قرارگرفته است كه دنياي اسلام به موفقيت‌هاي آن در عرصه‌هاي مختلف بعنوان يك كشور اسلامي، افتخار مي‌كنند.

حجت‌الاسلام مصلحي، از ايران بعنوان قطب حركت و تحولات جوامع اسلامي يادكرد و اظهار داشت: اين مقام و جايگاه ، بدون الهام گرفتن از حركتهاي اصلاحي و آزاديخواهانه سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) ميسر نبود.


کد مطلب: 1417

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1417/بيش-از-۵۰-درصد-موقوفات-كشور-جهت-ترویج-تبلیغ-نهضت-عاشورا-می-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir