حمله به اتوبوس‌های زایران ایران در ترکیه پیگیری می‌شود

خبرگزاری مهر , 7 شهريور 1389 ساعت 12:23

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: موضوع سنگ اندازی به اتوبوس‌های زایران ایرانی در ترکیه در دست پیگیری است.


جامعه: حسن قشقاوی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر رایزینی‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص سنگ‌اندازی به اتوبوس‌های زایران ایران در شهر «یوگ سک آوای» استان «وان» ترکیه، گفت: این موضوع هم اکنون مورد اهتمام جدی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی زیارت و وزارت امور خارجه است.

وی با بیان اینکه این موضوع هم اکنون توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در حال پیگیری است، ادامه داد: از سوی کمیته ویژه رسیدگی به این موضوع که جلسات آن با حضور وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان وزارت خارجه برگزار می شد، هیئتی جهت بررسی مسیر تردد با محل اعزام شدند.

قشقاوی از حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در منطقه مورد نظر خبر داد و افزود: گلایه‌ها به طرف ترک مطرح شده و پیگیری و هماهنگی لازم با شرکت‌های حمل و نقل انجام شده است.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه واقعیت این است که تنها آزار سنگ باران نیست و زایران با مشکلات دیگری نیز در این منطقه روبرو هستند، اظهار داشت: اراده دولت دوست ترکیه بروز چنین مسائلی نیست بلکه بدرفتاری برخی افراد که سعی در از بین بردن این تردد پرسود دارند، باعث بروز چنین مسائلی شده است.

به گفته قشقاوی اداره کل ایرانیان وزارت خارجه بشدت پیگیر این موضوع بوده و از طرف ترک نیز انتظار می‌رود امنیت منطقه را در راستای همکاری‌های دوجانبه تامین کند.


کد مطلب: 14171

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14171/حمله-اتوبوس-های-زایران-ایران-ترکیه-پیگیری-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir