تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۱۷۴

خبر حذف سهمیه حج امسال تکذیب شد

خبر حذف سهمیه حج امسال تکذیب شد
جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت، خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر حذف ۱۲ هزار زایر ایرانی از حج امسال را تکذیب کرد.

«علی لیالی» تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج عربستان، همه ۹۷ هزار زائر توافق شده، در حج ۸۹ اعزام می شوند و حتی یک نفر از این سهمیه تعیین شده کاهش نخواهد یافت.

وی اضافه کرد: تا این لحظه هیچ نامه و یا اطلاعیه‌ای از جانب وزارت حج عربستان درباره کاهش سهمیه حجاج کشورمان به سازمان حج وزیارت ارسال نشده و روندکاری آماده‌سازی اعزام زایران تمتع امسال براساس زمان‌بندی تصویب شده‌، درحال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت‌: علاوه بر آن هیچ خبری نیز در مجامع دو کشور در این زمینه وجود ندارد که براساس آن به این مسایل دامن زده شده باشد.

وی افزود: از ۲۱شهریورماه با ارائه گذرنامه ۹۷ هزار زایر ایرانی سرزمین وحی به سفارت عربستان، مرحله اجرایی اعزام‌های امسال بطور رسمی آغاز می‌شود.

لیالی با اشاره به درخواست کشورمان برای افزایش تعداد سهمیه تمتع امسال ، گفت : دراین باره توافق رسمی انجام نشده بود و براساس درخواست ما ، قراربود که طرف عربستانی نظر خود را اعلام کند که تا این لحظه ،‌ موافقتی انجام نشده است.


وی افزود: در مذاکرات با «الفارسی»، وزیر حج عربستان، برای اعزام ۹۷ هزار زایر سهمیه ایرانی به عربستان توافق شد و اعزام این تعداد با امضای تفاهم نامه‌ای رسمیت یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پس از امضای این تفاهم‌نامه كارهای لازم برای تنظیم، تعیین و تامین کاروان ها نیز انجام پذیرفت‌.

لیالی افزود: زایران همچنین در کلاس‌های آموزشی با حضور مدیران کاروان‌ها حضور می یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما